باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به طور رسمی سرمربی تیم فوتبال این باشگاه را برکنار کرد تا راه برای انتصاب سرمربی اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا باز شود.

برکناری رسمی گالتیه از پی‌اس‌جی؛ راه برای انریکه باز شد

به گزارش قدس آنلاین براساس اعلام باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، کریستوف گالیته به طور رسمی از هدایت این تیم برکنار شد.

با این حساب، راه برای حضور لوئیس انریکه، سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا در تیم پاریسی هموار شده است.

گالتیه یک سال با پی‌اس‌جی قرارداد داشت اما از لحظه پایان فصل گذشته لیگ یک فرانسه موسوم به لوشامپیونه، جدایی او از این تیم قابل پیش‌بینی بود.

باشگاه پی‌اس‌جی در بیانیه‌ای نوشت: پی‌اس‌جی و کریستوف گالتیه برای فسخ قرارداد این سرمربی به توافق رسیدند.

پاری‌سن‌ژرمن قرار است تا ساعاتی دیگر با برگزاری نشست مطبوعاتی در کمپ تمرینی این باشگاه، از انریکه به عنوان جانشین گالتیه رونمایی کند.

گالتیه پارسال هدایت پی‌اس‌جی را عهده‌دار شد و این تیم را به یازدهمین قهرمانی در لوشامپیونه رساند اما ناکامی در لیگ قهرمانان و حذف از این رویداد به دست بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم، بر قهرمانی در لوشامپیونه سایه انداخت و در نهایت به اخراج وی منجر شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌تازگی در گزارشی نوشت که گالتیه و پسرش در ارتباط با اظهارات منتسب به مرد فرانسوی در دوران حضور روی نیمکت تیم نیس در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

آر.ام‌.سی اسپورت و سایر رسانه‌های فرانسوی نیز ایمیلی لوررفته را منتشر کرده‌اند که در آن جولین فورنیه، مدیر باشگاه نیس خطاب به مالکان این باشگاه نوشته که گالتیه گفته است «در فهرست تیم، تعداد بازیکنان سیاهپوست و مسلمان خیلی زیاد است.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.