رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام از شناسایی و ثبت مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد. 

مناسبت‌های فرهنگی تربت جام در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت می‌شود 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط ‎عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، فرامرز صابر مقدم اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های ثبت رویدادها در تقویم گردشگری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این اداره به منظور تحقق موضوع ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری رویداد، پرونده مهم‌ترین مناسبت‌ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری تربت جام را طبق دستورالعمل در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، به دبیرخانه ثبت رویدادهای گردشگری ارسال خواهد کرد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام ادامه داد: رویدادهای پیشنهادی پس از طرح در کمیته استانی، با توجه به شاخص‌های سطح‌بندی رویدادها از جمله وجود ریشه عمیق رویداد در فرهنگ و هویت ملی، در شورای ثبت تقویم گردشگری ارائه می‌شود. 

وی تصریح کرد: در اولین مرحله تهیه پرونده چهار رویداد بزرگداشت شیخ الاسلام احمد جام، جشنواره موسیقی مقامی و بازی های آیینی شرق خراسان، نکوداشت مقام علمی ابوالوفای بوزجانی و بزرگداشت شخصیت عرفانی ابوذر بوزجانی در اولویت این تقویم قرار گرفته است. 

رویدادهای گردشگری شامل نمودهایی از آیین‌ها، مراسم، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.