رییس پلیس راه استان همدان گفت: شرکت سایپا در سانحه رانندگی جاده کبودراهنگ به سمت روستای خان آباد و مرگ هفت سرنشین سواری پراید مقصر شناخته شد.

رئیس پلیس‌راه استان همدان اعلام کرد؛ مقصر بودن شرکت سایپا در مرگ هفت سرنشین خودروی پراید

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی فکری  اظهار داشت: با بررسی های فنی و کارشناسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان همدان در خصوص تصادف سواری پراید با کامیون اسکانیا که در محور کبودرآهنگ به خلعت آباد حادث و منجر به جان باختن هفت نفر از سرنشینان پراید شد، قصور سازنده خودرو (شرکت سایپا) در عدم استحکام بدنه و شاسی در این تصادف محرز است.

وی سهم قصور راننده پراید در بروز این سانحه به علت انحراف به چپ را ۵۰ درصد دانست و اضافه کرد: بنابراین شرکت سایپا به علت نبود استحکام در بدنه خودرو و راننده پراید به علت انحراف به چپ در این تصادف نقش داشتند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ به میزان ۵۰ درصد از تمام خسارات جانی و مالی وارده به خودرو و سرنشینان سواری پراید، به شرکت سایپا حق السهم و مسئولیت داده شد.

سرهنگ فکری یادآوری کرد: عصر جمعه هفته گذشته برخورد سواری پراید با اسکانیا در فاصله یک کیلومتری جاده کبودرآهنگ - خلعت آباد منجر به مرگ هفت سرنشین سواری پراید شد.

وی افزود: در این سانحه به علت شدت بالای تصادف همه هفت سرنشین سواری پراید از جمله ۲ کودک ۲و ۶ ساله جان باختند.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: محور کبودرآهنگ- خلعت آباد یک مسیر فرعی مسطح، ۲طرفه با عرض هفت متر است با این وجود از محورهای حادثه خیز استان به شمار نمی رود.

وی افزود: عید غدیر سال گذشته چهار نفر در سانحه جاده ای مسیر غارعلیصدر جان باختند بنابراین امسال توان پلیس برای پیشگیری از بروز سانحه در سه محور حادثه خیز غارعلیصدر. قهاوند و آورزمان ملایر معطوف شد.

سرهنگ فکری گفت: این سانحه فوتی در یک محور فرعی رخ داده که با توجه به وجود بیش از سه هزار کیلومتر راه فرعی در همدان، امکان استقار نیرو و تیم گشتی برای کنترل همه مسیرها میسر نیست.

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان همدان در این سانحه جاده ای یک مرد بزرگسال، ۲ خانم بزرگسال، ۲ دختر بچه و ۲ پسر بچه جان باختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.