فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس با وساطت رئیس کلانتری ۱۲ دژ برازجان خبر داد.

فرمانده انتظامی دشتستان خبر داد؛ گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس در برازجان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس علی یاری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل که حدود ۱۲ سال پیش در شهر برازجان فردی که در جریان یک درگیری و نزاع یک جوان حدوداً ۱۸ ساله را به قتل رسانده و پرونده مربوطه پس از تشریفات قانونی منتج به صدور حکم قطعی قصاص نفس از طریق حلق آویز شده است و مقدمات اجرایی حکم نیز فراهم و تا اجرای حکم مدت زمان زیادی باقی نمانده است.

وی بیان کرد: سرگرد احمد دشت‌دار رئیس کلانتری ۱۲ دژ برازجان به منظور اقدام خداپسندانه با اشراف بر فرهنگ قومی قبیله‌ای اقدام به دعوت از جامعه هدف خویش (معتمدین، متنفدین و افراد تأثیرگذار دارای وجه اجتماعی و خوشنام) در محل کلانتری کرد و چندین جلسه فشرده برگزار کرد.

سرهنگ علی یاری تصریح کرد: با تلاش فراوان و با درایت و ظرافت خاص شخص رئیس کلانتری که مورد اعتماد و اطمینان طرفین دعوی بوده خانواده مقتول در جلسه سازشی در محل اتاق رئیس کلانتری حاضر و با هدایت مستقیم رئیس کلانتری چندین راهکار برای گذشت و سازش پیشنهاد که خوشبختانه نتیجه به صلح و سازش و اعلام گذشت از سوی خانواده مقتول با پرداخت دیه (صرفاً جهت امورات عام المنفعه) ختم شد.

وی افزود: بلافاصله مراتب سازش به اداره کل زندان مرکزی منعکس و محکوم به قصاص در لحظات آخر از قرنطینه زندان قبل از رسیدن به چوبه دار رهایی یافت که این امر باعث شد علیرغم موجی از شادی در طایفه و محل سکونت ایشان در محله حسین آباد برازجان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: بار دیگر خادمین مردم در فراجا علاوه بر نمایش چهره پلیس مقتدر و مهربان با مشارکت و تعامل سازنده با استفاده از ظرفیت‌های معتمدین و ریش سفیدان و افراد خوشنام، جایگاه و سرمایه اجتماعی فراجا را در افکار عمومی ارتقا دهد.

سرهنگ علی یاری گفت: خانواده بخشیده شده ضمن حضور در ستاد انتظامی شهرستان با نصب بنر و پلاکارد از عملکرد قابل تقدیر این فرماندهی و رئیس کلانتری تشکر و سپاسگزاری به عمل آوردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.