بازگشت پرواز جده- شیراز به عربستان را به دلیل مشکل فنی در سیستم تهویه و فشار هواپیما با تاخیر مواجه شد که روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ارائه توضیحات لازم از حجاج عذرخواهی کرد.

عذرخواهی هواپیمایی هما از حجاج بابت بروز مشکل و تاخیر در انجام پرواز جده-شیراز

به گزارش قدس آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، سخنگوی هواپیمایی هما، بازگشت پرواز جده- شیراز به عربستان را به دلیل مشکل فنی در سیستم تهویه و فشار هواپیما دانست و گفت: خلبان هواپیما با هدف رفع نقص و ایمنی پرواز را از نیمه راه به فرودگاه جده بازگرداند.

حسام قربانعلی درباره چرایی تاخیر پرواز جده- شیراز که سرانجام در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در فرودگاه شیراز به سلامت بر زمین نشست، گفت: هواپیما بعد از فرآیند مسافرگیری آماده پرواز می‌شود، اما بعد از صعود به ارتفاع ۸ هزار پا، خلبان متوجه یک موضوع تکنیکال و فنی می‌شود که همزمان با کاهش سوخت هواپیما اقدام به کاهش ارتفاع و بازگشت مجدد به فرودگاه جده می‌کند. قربانعلی گفت: حجاج مجدد در فرودگاه جده از هواپیما پیاده شدند ، تعداد مسافران ۲۴۲ نفر بود که البته در برخی گزارش‌ها به غلط ۵۰۰ نفر عنوان شد.

وی با اعلام اینکه دلیل پرواز نیمه کاره مشکل تکنیکال در سیستم‌های تهویه و فشار هواپیما بوده است، گفت: با رفع مشکل توسط مهندسان پرواز "هما" در جده، مسافرگیری مجدد انجام و در ساعت ۱۴ این پرواز در فرودگاه شیراز به زمین نشست.

قربانعلی گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه جده با تعدد مسافر مواجه است و ما با عدم امکانات کافی برای تکریم و پذیرایی از مسافران مواجه بودیم که از حجاج عذرخواهی می کنیم.

وی توضیح داد: "هما" از تمام ظرفیت عملیاتی خود در حج امسال استفاده کرده است و حتی هواپیمای پشتیبان به کار گرفته تا عملیات ایمنی را برای حجاج داشته باشد.

تاکنون ۳۵ درصد حجاج با ناوگان "هما" از مدینه و جده به ایران بازگشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.