مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۱۰ هزار و ۴۲۰ جلد کتاب در قالب طرح در مسیر دانایی بر بال کتاب از امروز/چهارشنبه/ در این استان آغاز شد.

مدیر کانون پرورش فکری استان خبر داد: توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا سالاری در حاشیه توزیع این کتاب ها که به طور نمادین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان برگزار شد،اظهار داشت: این طرح در قالب افزون بر سه میلیون جلد کتاب در کشور مورد توجه قرار گرفته که توزیع نخستین کتاب ها این استان آغاز شده است.

وی افزود: این کتاب ها با ۹۰ عنوان به مجموع ۲۲ هزار جلد کتاب مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزوده می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این کتاب‌ها در راستای پاسخ به همین نیاز کودکان و نوجوانان است تا در مسیر دانایی گام برداند.

سالاری بیان کرد: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها و عقاید فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

وی خاطر نشتن کرد: مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان است و در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.