رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی شدند یک صهیونیست در اتیوپی ربوده شده است.

چرا موساد از زنان برای عملیات جاسوسی استفاده می‌کند؟/ طعمه‌سازی زنان برای اهداف جاسوسی موساد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این ادعا، فرد مزبور هنگام بازدید از مناطق جنگلی اتیوپی به دست افرادی ناشناس در منطقه أمهره ربوده شده است .این دومین بار در یک هفته است که رسانه‌های صهیونیست از ربوده شدن جاسوسان اسرائیلی خبر می‌دهند.

ضمن اینکه یکی از مسئولان سابق موساد می‌گوید این سرویس جاسوسی در مأموریت‌های خطرناک و در مکان‌های حساس، بیشتر از زنان استفاده می‌کند؛ چرا که آن‌ها خیلی بهتر می‌توانند طعمه‌ها را فریب دهند و به همین دلیل کمتر مورد خطر قرار می‌گیرند؛ زنان در این زمینه بسیار باهوش‌تر از مردان عمل می‌کنند و می‌دانند چطور خود را نجات دهند. چندی پیش موساد از انتصاب دو مقام زن در این نهاد جاسوسی ازجمله یک زن به عنوان رئیس بخش ایران خبر داده بود که توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد. 

دکتر جواد معصومی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با قدس ضمن بیان اهداف اسرائیل از جاسوسی زنان اظهار می‌کند: بحث استفاده از زنان برای جاسوسی در رژیم صهیونیستی مسئله جدیدی نیست. این رژیم همواره در طول دهه‌های گذشته در بیشتر مناطق جهان از زنان به‌عنوان ابزار جاسوسی استفاده می‌کرده است. وی درباره نحوه جاسوسی زنان اسرائیلی در دیگر کشورها می‌افزاید: این اقدام با توجه به شرایط و فرهنگ کشورهای هدف صورت می‌گیرد، به‌طوری که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد زن جاسوسی را به یکی از کشورهای آفریقایی و یا آسیایی اعزام کند در مرحله اول زبان، فرهنگ و آداب و رسوم کشور هدف را به این شخص آموزش داده و براساس آن تربیت می‌کند.

این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل به نکته مشترکی که در مسئله جاسوسی زنان اسرائیلی وجود دارد اشاره کرده  و می‌افزاید: دو موضوع اصلی در رأس کارهای جاسوسی زنان رژیم صهیونیستی وجود دارد که نسبت به مردها آنان را در اولویت جاسوسی برای این رژیم قرار داده است، به‌طوری که همواره مانند یک سلاح مخفی برای آنان کاربرد دارد. نکته اول اینکه زنان جاسوس نسبت به مردان بهتر عمل می‌کنند، دقت و پیگیری در مسائل رده‌بندی شده و حساسی دارند و نکته بعدی موضوع جنسیت این افراد است که منجر می‌شود بهتر به هدف مورد نظر نزدیک‌تر شوند.

وی درباره نحوه نزدیک شدن زنان جاسوس به مسئولان برخی کشورها می‌افزاید: این اشخاص به دو روش مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند به مسئولان و اشخاص هدف خود نزدیک شوند؛ در مرحله نخست به‌صورت مستقیم که به شکل ارتباط انجام می‌گیرد و روش بعدی به‌صورت غیرمستقیم است که به همسر و نزدیکان وی نزدیک شده و به صورت مرحله‌ای به شخص هدف نزدیک می‌شوند.

  او با اشاره به برخی کشورهایی که بیشتر توسط زنان اسرائیلی مورد جاسوسی قرار می‌گیرند، می‌گوید: رژیم صهیونیستی از قشر زن بیشتر در کشورهایی استفاده می‌کند که محدودیت‌های بیشتری نسبت به زنان کشورهای دیگر دارند، مثل کشورهای آفریقایی و عراق که در آن‌ها زنان به‌عنوان جاذبه و نقطه ضعف برای مردان تلقی می‌شوند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در پایان به مسئله حقوق بشر زنان در اسرائیل اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی به لحاظ حقوق بشر برای زنان هیچگونه ارزش و جایگاهی قائل نیست به‌طوری‌که همواره به چشم یک طعمه به زن نگاه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.