مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: الگو و مصرف بهینه در هتل‌ها، مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری خراسان رضوی رعایت می‌شود و این واحدها همراهی خوبی در صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی دارند. 

الگو و مصرف بهینه در هتل‌ها و مراکز اقامتی خراسان رضوی رعایت می‌شود 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی امروز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ در نشست مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد اظهار کرد: با توجه به این که مشهد بیشترین مراکز اقامتی کشور را دارد دوره آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مدیران هتل‌ها برگزار شد تا راهکارهای کاهش مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف و هم‌چنین مصرف بهینه آموزش داده شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: همان‌طور که مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در فصل زمستان برای مصرف بهینه گاز همراهی کردند در فصل تابستان نیز همراهی خواهند داشت تا ضمن این‌که خدمات رسانی مطلوب به زائران و گردشگران انجام شود. 

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که در فصل تابستان با موجی از سفر به مشهد مواجه هستیم رعایت حقوق زائر و مسافر و پیشگیری از هرگونه اجحاف در حق مسافر مورد تاکید است که تاکنون جوامع حرفه‌ای مراکز اقامتی استان خراسان رضوی به نحو احسن در این زمینه عمل کرده‌اند. 

هم‌چنین سید محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: تاسیسات گردشگری به ویژه هتل‌ها با رعایت الگوی مصرف، در سیستم های سرمایشی و گرمایشی صرفه‌جویی و مصرف بهینه خواهند داشت تا از قطع برق و آب واحدها در زمان پیک مصرف پیشگیری شود. 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی افزود: در فصل تابستان و در موج سفرهای تابستانی به مشهد به‌هیچ عنوان خدمات در هتل‌ها نباید کاهش پیدا کند و واحدهای اقامتی باید خدمات شایسته‌تری را ارائه کنند. 

وی تاکید کرد: ما خود را موظف می دانیم فراتر از سطح و درجه مراکز اقامتی به زائران و گردشگران خدمات ارائه کنیم. 

هم‌چنین در این نشست مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد  علاوه بر ارائه راهکارهای مدیریت مصرف آب و برق در هتل‌ها بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تاثیرگذاری آن بر روند کاهش جذب زائر و گردشگر اطلاع‌رسانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.