سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: هزار و ۶۶ زوج استان در سه ماهه نخست امسال از خدمات رایگان تنها مرکز درمان ناباروری استان بهره‌مند شدند.

هزار و ۶۶ زوج در خراسان‌شمالی از خدمات رایگان درمان ناباروری بهره‌مند شدند

به گزارش قدس‌آنلاین دکتر عبدالله کبریایی اظهار کرد: ۶۸۵ نفر در سالجاری ویزیت، ۵۷ نفر تشکیل پرونده جدید، ۲۳۱ نفر نیز از خدمات سونوگرافی، ۷۲ نفر دارو درمانی(آی او) و ۱۶ نفر آی یو آی ( تلقیح داخل رحمی اسپرم) را با همکاری مامای ارشد دریافت کردند.

وی افزود: همچنین چهار مورد پانکچر(تخمک‌کشی) و یک مورد نیز آی وی اف (انتقال جنین) انجام شده است.

کبریایی با بیان اینکه خدمات درمان ناباروری با تجهیزات به روز ارایه می شود، گفت: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور خراسان شمالی است به گونه ای که این افراد برای انجام آی وی اف نیازی برای مراجعه به سایر استان ها را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: این مرکز پیش از این خدمات ابتدایی و آی یو آی به زوجین نابارور ارایه می داد و مجهز به تجهیزات آی وی اف نبود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده تجهیزات آی وی اف این مرکز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی خریداری شد.

کبریایی گفت: جدای از تجهیزات، با مساعدت وزارت بهداشت یک نیروی متخصص جنین شناسی نیز در این مرکز جذب شد.

کلینیک درمان ناباروری این مرکز درمانی نیز از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج های ناباور استان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.