مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: آمار طلاق در بهار ۱۴۰۲ نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته ۷.۲۱ درصد کاهش پیدا کرد.  

طلاق در قزوین ۷.۲۱ درصد کاهش یافت 

به گزارش قدس‌آنلاین، علیرضا افسری با اعلام این خبر افزود: در بهتر پارسال ۷۵۰ واقعه طلاق در استان قزوین ثبت شد که این آمار در سه ماهه سال جاری به ۵۸۷ مورد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری همچنین یک هزار و ۸۷۹ واقعه ازدواج در استان قزوین به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۲ هزار و ۱۴۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده بود.
افسری ادامه داد: در سه ماهه نخست سال قبل نیز یک هزار و ۸۸۴ مورد واقعه فوت در استان قزوین ثبت شده بود که از این تعداد یک هزار و پنج مورد برای مردان و ۸۷۹ مورد برای زنان بود، این در حالی است که تعداد واقعه فوت در مدت مشتبه سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۵۸۸ مورد بود.


زنگ خطر کاهش جمعیت در قزوین
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با تاکید بر زنگ خطر کاهش جمعیت در قزوین خبر داد و گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال سه هزار و ۴۱۴ ولادت در استان ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سه ماهه امسال سه هزار و ۴۱۴ ولادت ثبت شده که هزار و ۷۷۴ نفر پسر و هزار و ۶۴۰ نفر دختر بوده است.
افسری تاکید کرد : این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳ هزار و ۴۷۲ مورد بوده است به میزان یک و هفت دهم درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین از مجموع ولادت‌های ثبت شده سه هزار و ۲۶۷ مورد تک زایی و ۷۲ مورد دو قلوزایی و یک مورد سه قلوزایی بوده است.
به گفته این مسوول، آیهان، امیر علی، آراد، شاهان و آرسام در گروه پسران و ماهلین،رستا،زهرا،دلوین و فاطمه بیشترین فراوانی انتخاب نام در گروه دختران تازه متولد شده در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ را در استان قزوین به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.