امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در عرصه هویت دینی و ملی جامعه اسلامی است گفت: دشمن در استحاله فرهنگی دنبال جایگزین کردن بدعت‌های غلط به جای سنت‌های حسنه دینی است.

امام جمعه موقت بوشهر: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است

به گزارش قدس‌آنلاین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت ۲۵ ذیحجه روز مباهله، این روز را به‌عنوان اقتدار دینی اهل بیت علیه‌السلام اعلام کرد و اظهار داشت: روز مباهله به‌عنوان پیروزی اعتقادی اسلام محسوب می‌شود و حقانیت علی علیه‌السلام را مورد توجه قرار داده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت روز خانواده و تکریم پیشکسوتان، خدمت در راستای رضای خداوند متعال را ارزشمند و ماندگار دانست و بیان کرد: فعالیت انسان در راستای رضای خداوند از منزلت عظیمی برخوردار است و این افراد به سبب اخلاص خالصانه خود منتظر پاداش دنیوی نمی‌ماند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، مهمترین بنای اسلام را خانواده دانست و بیان کرد: سنگ زیرین اجتماع خانواده و توجه به سلامت آن از تأکیدات دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به سیل خانمان‌سوز دشمن در براندازی خانواده گفت: دشمن در تهاجم فرهنگی خانواده را نشانه گرفته و برپایی تظاهرات در کشورهای غربی گویا این مهم است که دشمنان خانواده در جامعه اسلامی را مورد آماج حملات بی رحمانه خود قرار داده است.

امام جمعه موقت بوشهر، با تأکید بر حفظ سنت خانواده و تکریم سالمندان و کمک به دین اسلام در ابعاد گوناگون افزود: تداوم سنت حسنه در خانواده‌ها به‌ویژه عفاف و حجاب اصل است و همه مسئولان، نهادها، آحاد مختلف جامعه، هیئت‌ها و تشکیل‌های مختلف مردم نهاد باید در حفظ سنت‌های گذشته تلاش کنند.

اسماعیلی، با بیان اینکه کشورهای غرب سنت ازدواج را تحت‌الشعاع قرار داده است و بدعت‌های غلط ترویج می‌دهد گفت: فرهنگ غربی و ترویج بدعت‌های غلط، ازدواج جوانان را مورد هدف قرار داده است که باید بر اساس سنت‌های گذشته با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کرد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به سخنان و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع روحانیون و مبلغان دینی خاطرنشان کرد: معظم‌له اهمیت تبلیغ و هشدارهایی در این زمینه بیان و اظهار نگرانی کردند که لازم است همه آحاد جامعه نسبت به موضوع تبلیغ احساس وظیفه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، تبلیغ را سبب حفظ و تقویت ایمان در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: نقش مساجد و هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی در مقابله با تهاجم دشمن در عرصه تبلیغات بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال استحاله فرهنگی در عرصه هویت دینی و ملی جامعه اسلامی است تصریح کرد: دشمن در استحاله فرهنگی دنبال جایگزین کردن بدعت‌های غلط به جای سنت‌های حسنه دینی است.

امام جمعه موقت بوشهر، نقش دستگاه‌های اجرایی، نهاد و مردم در عرصه مقابله با استحاله فرهنگی دشمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی، عفاف و حجاب را مورد هدف قرار داده و به دنبال استحاله فرهنگی است.

اسماعیلی، با بیان اینکه دشمن در استحاله فرهنگی به نام دین ولی از کفر هم بدتر اهداف خود را دنبال می‌کند گفت: موضوع استحاله فرهنگی در بیانات ائمه طهارت از جمله سیدالشهدا علیه‌السلام دیده می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به حادثه کربلا و عدم همکاری مردم در قیام عاشورا را نتیجه استحاله فرهنگی و جایگزین شدن ضدارزش‌ها در جامعه دانست و تصریح کرد: کاری که امروز دشمنان با پیاده نظام خود می‌خواهند در این کشور ایجاد کنند استحاله فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با اشاره به اینکه موضوع تبلیغ فقط مختص حوزه علمیه نیست، خاطرنشان کرد: در ظرفیت عظیم فرهنگی همه دستگاه‌ها، نهادها، مردم، مساجد و هیئت‌ها باید در نظر بگیرند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی اهمیت حضور روحانی در مساجد و کسی که در راه دین علم‌آموزی، تلاش و جهاد کرده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هیئت‌های مختلف در عرصه تبلیغ یک ضرورت است و بر اساس هشدار مقام معظم رهبری همه موظف هستند فرهنگ الهی را حفظ کنند.

امام جمعه موقت بوشهر، با اشاره به اینکه دشمن عفاف و حجاب را هماورد قرار داده است تصریح کرد: دشمن در این عرصه می‌خواهد قدرت‌نمایی کند و ضمن از بین بردن سنت‌ها، درصدد است عفاف و حجاب فاطمی و اسلامی را نابود کند و در این عرصه همه مردم باید کمک کنند.

اسماعیلی، نهضت سیدالشهدا علیه‌السلام را برای اقامه دین و سنت‌ها دانست و اضافه کرد: عفاف و حجاب بالاترین سنت‌ها در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و اینک دشمن این فرهنگ مهم اسلامی را نشانه گرفته است و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و از آن طرف دلسوزان مردم و شهدای گرانقدر بر حفظ این فرهنگ الهی تأکیدات فراوانی دارند و در این عرصه باید مردم وظیفه خودشان را نشان دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تشکر از همه مردم و مسئولان در برگزاری مراسم با شکوه عید غدیر در استان اضافه کرد: با همکاری آحاد مردم و نهادها برگزاری عید غدیر یکی از دستاوردهای مردمی در عرصه فرهنگی است و نشان داد هنگامی برنامه فرهنگ اسلامی در اختیار مردم قرار می‌گیرد چقدر باشکوه و فاخر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی اشاره کرد و افزود: کشورهای زیادی چندین برابر ایران اسلامی در کشورهای قاره آفریقا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نباید غفلت کرد و این سرزمین که دارای فرصت‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی، ذخایر معدنی است ارتباط به این کشورها کار بسیار خوب و شایسته است که در دستور کار دولت آیت‌الله رئیسی قرار دارد و جهادی این مهم و حضور در تمام نقاط دنیا را پیگیری می‌کنند

وی با گرامیداشت ۲۶ تیر سالروز تأسیس نهادی ارزشمند شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این نهاد مهم در مرحله نخست حفظ اسلامیت نظام و سپس حفظ و پاسداری از قانون اساسی است.

امام جمعه موقت بوشهر، با قدردانی از تلاش مسئولان در مدیریت مصرف آب و انرژی برق در فصل تابستان و شدت گرما گفت: مردم هم باید مصرف بهینه آب و برق را در دستور کار خود قرار دهند تا به این مدیریت در جلوگیری از بحران و مشکلات کمک شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.