امام جمعه موقت ایلام سفر رئیس جمهور به آفریقا را عزتمندانه توصیف کرد و گفت: دشمن از دیپلماسی فعال دولت انقلابی، ناراحت و عصبانی است.

امام جمعه موقت ایلام: دشمن از دیپلماسی فعال دولت انقلابی عصبانی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین «وعد مرادبیگی» امروز ۲۳تیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اظهار کرد: مجالس عزای حسینی باید  بصیرت‌زا باشند و اگر جامعه ما نماز محور و مسجد محور باشد، شبهات دشمن نمی‌تواند بر آن اثر بگذارد.
وی ادامه داد: خطر در جایی است که جامعه نماز محور و مسجد محور نباشد و جامعه‌ای که نماز محور باشد آن جامعه سالم خواهد بود و آمار فساد و آسیب‌های اجتماعی در آن کاهش خواهد یافت.

امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد: کسانی که سرنخ فرهنگ جامعه را در دست دارند برای ترویج فرهنگ نماز و مسجد محوری تلاش کنند و  حضور مردم در همایش حجاب و عفاف در این هفته که در سراسر کشور و در استان برگزار شد نشان دهنده این مطالبه عمومی مردم است که برای دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و مسوولان تکلیف‌آور است.

مرادبیگی با تاکید بر رفع نواقص لایحه حجاب و عفاف و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، گفت: نیروی انتظامی یک تنه در میدان حجاب و عفاف، پای کار بود که جای تقدیر دارد و باید قوای انقلابی ما با کار انقلابی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبلغان نسبت به پاسخگویی به شبهات دقت کنند، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید از ابزارهای تبلیع از جمله فضای مجازی و از نهادهای مقدس تبلیغ از جمله مساجد و هیئت‌ها استفاده شود.

امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد: مسئولان فرهنگی و مبلغان باید بیانات مقام معظم رهبری را در این خصوص فصل الخطاب قرار دهند و شبهه‌زدایی و بصیرت‌افزایی کنند.

مرادبیگی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آفریقا، این سفر را عزتمندانه توصیف و تصریح کرد: دشمن از دیپلماسی فعال دولت انقلابی، ناراحت و عصبانی است و استقبالی که از رییس جمهور در این سفر انجام شد برای معاندین بهت‌آور و باعث عصبانیت نظام سلطه شد چرا که به اذعان برخی تحلیلگران، ایران حیات خلوت آمریکا را تسخیر کرده و دل‌های مردم دنیا با ایران و رهبری ایران است.

وی گفت: آفریقا، قاره ای است که ۵۰۰ میلیارد دلار واردات و صادرات دارد که اگر این دیپلماسی فعال با این قاره مستمر انجام گیرد، صادرات ایران به کشورهای آفریقایی، این ظرفیت را دارد که در چند سال آینده به ۱۰۰ میلیون دلار برسد و  انتقال فناوری ایران، دستاوردهای هسته ای، پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان و کشاورزی فراسرزمینی مورد توجه کشورهای آفریقایی است.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان تصریح کرد: درخواست بازنشستگان از دولت انقلابی این است که تسهیلاتی که برای شاغلین قائل‌اند، به تناسب نیز برای بازنشستگان قائل شوند، البته حرکات خوبی در این دولت برای بازنشستگان انجام شده و امید است اقدامات بهتری صورت گیرد.

مرادبیگی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که بنیان خانواده را مورد هجمه قرار دهد، افزود: تحلیلگران غربی گفته‌اند که اگر به دنبال تضعیف ایران هستید باید خانواده ایرانی را متلاشی کنید و هویت اسلامی و ایرانی را از زنان جامعه بگیرید و دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه و رسالت صیانت از اسلام و انقلاب را دارد و با چشمانی تیزبین جلوی نفوذی‌ها را می‌گیرد و برکات فراوانی برای نظام اسلامی دارد و از قوانین اسلامی صیانت می‌کند، به همین دلیل دشمن به دنبال این بود این جایگاه را تضعیف کند و کارکرد نظارت استصوابی را از این نهاد بگیرد که موفق نشد.

 مرادبیگی با تاکید بر اینکه  شرکت آب و فاضلاب توزیع آب را به درستی در سطح شهر ایلام انجام دهد، از مردم نیز خواست در مصرف  آب صرفه‌جویی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.