یکی از نمایندگان فعلی مجلس براساس اذعان مدیران اجرایی حوزه استحفاظیه وی، در قالب کاریابی افراد فاقد صلاحیت را به استخدام پتروشیمی و سایر نهادها درآورده و آن‌ها را مجبور به پرداخت هزینه پروژه‌های مختلف از منابع غیررسمی می‌کند.

 از استخدام اجباری افراد فاقد صلاحیت تا تبلیغ مدلینگ دختران توسط یک نماینده مجلس+مستندات

به گزارش قدس انلاین،  رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه گذشته خود با نمایندگان مردم در خانه ملت بار دیگر بر انقلابی بودن این مجلس تاکید کرده و فرمودند: «من از اوّل تشکیل این مجلس، اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطّلاع بود، عرض کردم، گفتم مجلس، مجلسِ انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمدالله مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد»

همانگونه که در متن بیانات رهبر فرزانه انقلاب دیدیم، ایشان ضمن انقلابی دانستن کلیت این مجلس، از استثناهایی سخن گفتند که ممکن است با رفتارهای غیرقانونی خود وجهه سایر نمایندگان انقلابی و پاکدست را نیز تخریب کنند.

دخالت نمایندگان مجلس در امورات اجرایی حوزه استحفاظیه خود همواره مورد انتقاد مردم، رسانه ها، ریاست مجلس و حتی مسئولان عالی نظام بوده است، با این حال شاهد لابی‌گری برخی نمایندگان مجلس با مدیران استانی و وزرای دولت برای تامین اعتبار سیاسی یا منافع اقتصادی این نمایندگان متخلف هستیم.

در همین راستا گزارشات خبری با تیترهای «سوت‌زنی| دخالت یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در انتصابات شهرستانی/ افشای هویت در صورت استمرار دخالت» و «سوت‌زنی| چه ارتباطی میان توقف استیضاح وزیر و انتصاب فامیل نماینده در هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه وجود دارد؟» منتشر شده است که اعمال نفوذ تعدادی از نمایندگان مجلس در مسائل کلان را روایت کرده‌ایم.

علاوه‌بر مطالب فوق، براساس گزارشات مردمی  نماینده یکی از استان‌های مرکزی کشور دارای مجموعه کاریابی بوده و با فشار بر مدیران صنعتی و اجرایی بر استخدام نیروهای کاریابی خود در ارگان‌ها اصرار دارد، همچنین این مدیران را مجبور به پرداخت مبالغ قابل‌توجهی برای امورات خیریه می‌کند، اخیرا نیز مدلینگ دختران کشورمان در کشور امارات در کانال اطلاع‌رسانی کاریابی این نماینده منتشر شده بود که با اعتراض مردم و تذکر برخی نهادها برداشته شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با گزارشگر مربوطه ارتباط گرفتیم که وی ضمن اشاره به موسسه کاریابی  مذکور اظهار کرد: کاریابی معروفی در شهرستان با مدیریت برادر مسئول دفتر نماینده در ساختمان محل کار این رجل سیاسی فعالیت می‌کند، به‌نحوی که این مجموعه با دریافت مبلغ خاصی از متقاضیان کار بدون برگزاری آزمون تخصصی این افراد را تحت نفوذ نماینده مذکور به استخدام شرکت‌ها و ادارات استان درمی‌آورد.

تبلیغ کاریابی کردستان عراق در کانال وابسته به نماینده مجلس

وی به اقدامات خیریه نماینده اشاره کرد و افزود: بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و ارگان‌های استان باید دراختیار این نماینده قرار گیرد و هر مسئولی که از دستورات وی اطاعت نکند جایگاه مسئولیتش سست می‌شود، همچنین پرداخت اجباری به حساب بهزیستی و کمیته امداد از سوی دستگاه‌ها از دیگر اقدامات این نماینده متخلف است.

این گزارشگر نکته قابل توجهی را درباره‌ی کانال کاریابی آقای نماینده متذکر شد و ادامه داد: اردیبهشت و خرداد سال جاری پیام‌هایی از کاریابی استخدامی کردستان عراق در کانال اطلاع‌رسانی کاریابی مذکور قرار گرفت که اشتغال در خارج از کشور مانند هتلی در هامبورگ آلمان را منتشر می‌کرد، همچنین از میان آن‌ها آگهی استخدامی با عنوان مدلینگ دختران در امارات ۸ خرداد در این کانال تلگرامی قرار گرفت که با تذکر فراوان اهالی متشرع شهرستان پس از چند روز حذف شد و ادمین کانال یعنی برادر مسئول دفتر نماینده از این بابت عذرخواهی کرد.

 از استخدام اجباری افراد فاقد صلاحیت تا تبلیغ مدلینگ دختران توسط یک نماینده مجلس

برای اطمینان از استخدام اجباری کاریابی نماینده با مدیرعامل سابق پتروشیمی شهرستان گفت‌وگو کردیم که وی ضمن اشاره به پیشنهادات دستوری نماینده اظهار کرد: بنده از مرداد ۱۴۰۱ مدیرعاملی پتروشیمی را برعهده گرفتم که نماینده مجلس این شهرستان در همان اوایل جلسه‌ای با بنده گذاشت و استخدام افرادی را از کاریابی خودش به بنده درخواست کرد، اما به‌دلیل عدم وجود تخصص در نیروهای این مجموعه با به‌کارگیری آن‌ها مخالفت کردم و به‌همین دلیل از سوی مراجع مختلف تحت فشار قرار گرفتم.

وی روال همکاری مدیران سابق پتروشیمی با نماینده شهرستان را تشریح کرد و گفت: مدیران قبلی پتروشیمی برای تثبیت جایگاه خود کمال همکاری را با نماینده داشته و هرگونه پیشنهادات وی را عملی می‌کردند، به‌نحوی که تا تیرماه سال قبل مدیر کاریابی از دفتر نماینده با استخدام بدون قید و شرط اعضای این مجموعه در پتروشیمی طی نامه‌ای به مدیر سابق این شرکت تعاونی دریافت حق‌الزحمه کاریابی از حقوق افراد استخدامی را مطالبه می‌کرد.

 از استخدام اجباری افراد فاقد صلاحیت تا تبلیغ مدلینگ دختران توسط یک نماینده مجلس

مدیرعامل سابق پتروشیمی واقع در حوزه استحفاظیه نماینده بانفوذ بر کمک‌های بلاعوض خود به نهادهای حمایتی تاکید کرد و افزود: شرکت پتروشیمی سالی ۱۰ میلیارد تومان بودجه مسئولیت‌های اجتماعی دارد که نماینده با آگاهی برای این بودجه برنامه‌ریزی کرده بود، به‌عبارتی ما را موظف می‌کرد که به بهزیستی و کمیته امداد ماهانه عدد قابل توجهی کمک کنیم اما بنده بدون واسطه با مسئولان این دستگاه‌های حمایتی ارتباط گرفته و صدها میلیون تومان برای افراد نیازمند در مناطق محروم هزینه کردم.

نماینده با نفوذ ساخت بیمارستان هزار میلیاردی را بر سهامدار پتروشیمی تحمیل کرد

این مدیر بخش مهمی از علت برکناری خود را مخالفت با نماینده دانست و خاطرنشان کرد: نماینده در اواخر دوره مدیرعاملی بنده تامین هزینه ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی را از ما درخواست کرد که حدود هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد، اما علیرغم مخالفت بنده در دوران مدیریت فعلی شاهد شروع عملیات ساخت با حضور این نماینده و یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در اردیبهشت سال جاری بودیم که با بودجه یکی از بانک‌های کلان کشور به‌عنوان سهامدار اصلی شرکت پتروشیمی صورت گرفت زیرا این نماینده برای تحقق اهداف خود از فشار روی وزراء استفاده می‌کند، درحالی که براساس نظرات کارشناسان بهداشتی و درمانی شهرستان اولویت با تجهیز درمانگاه‌ها و تامین نیروی انسانی برای آن‌ها بود و برای راه‌اندازی این بیمارستان دچار مشکل خواهند شد.

علاوه‌بر مدیر فوق با مدیرکل سابق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فرماندار سابق شهرستان نیز مصاحبه کردیم که به‌دلیل اعمال نفوذ نماینده تنها مطالب فوق را تائید کرده و از ارائه جزئیات بیشتر ممانعت کردند.

باتوجه به آنچه مطرح شد، نماینده ذکر شده با اعمال نفوذ مدیران صنعتی استان را مجبور به استخدام نفرات کاریابی خود کرده و از آن‌ها مبالغ قابل‌توجهی برای اقدامات خیریه درخواست می‌کند،با اینکه وظیفه نمایندگان محترم مردم در خانه ملت قانونگذاری و نظارتی است و اقدامات فوق برعهده مدیران اجرایی است، همچنین در کانال اطلاع‌رسانی کاریابی این نماینده پیام‌هایی خلاف عفت اسلامی و عرف قانونی بارگذاری شد که با اصرار قشر مذهبی شهرستان حوزه استحفاظیه از این بستر مجازی حذف شد و مدیر کاریابی عذرخواهی کرد، اما این کار نشان از عدم صلاحیت سیاسی و امنیتی دفتر نماینده دارد که باید از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.