همزمان با افزایش شدید گرمای هوا در ایالات متحده آمریکا، سازمان هواشناسی این کشور اعلام کرد که گرمای هوا بیش از ۱۱۰ میلیون نفر را در بیش از ۱۵ ایالت تحت تاثیر قرار داده است و به طور قابل توجهی تشدید خواهد شد.

رکورد زنی گرمای مرگبار در ۱۵ ایالت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، رسانه های آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند این موج گرما آنقدر شدید و طولانی است که در بسیاری از مناطق، به ویژه در جنوب غربی و بخش‌هایی از غرب آمریکا، تهدیدی مرگبار محسوب شده است. گرمای شدید بزرگ‌ترین قاتل سالانه آب و هوایی در آمریکا است و می‌تواند به سرعت باعث آسیب به افراد شود.

تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات انسان، این موج گرما را شدیدتر، طولانی‌تر و احتمال تکرار آن را بیشتر می‌کند.

تجزیه و تحلیل اولیه از مرکز تحقیقات و ارتباطات آب و هوایی آمریکا نشان می دهد که در برخی از مناطق این کشور که تحت تأثیر این موج گرما هستند، تغییرات آب و هوا باعث افزایش بی سابقه دما شده است.

این گرمای شدید در آمریکا باعث افزایش دما در شهرهایی شده است که دمای هوا در آنها به صورت معمول بسیار گرم تلقی می شود.

دمای هوا در شهر فونیکس در ۱۵ روز گذشته بالای ۴۳ درجه سانتیگراد بوده است. این درحالی است که پیش بینی ها حاکی از افزایش دما در این شهر در چند روز آینده است.

از سوی دیگر پیش بینی ها حاکی از افزایش دمای هوا در لاس وگاس به ۴۵ درجه سانتیگراد در هفته آینده است.

در منطقه کالیف واقع در دره مرگ در آمریکا که یکی از گرم ترین مناطق بر روی زمین است، انتظار می رود دمای هوا به ۵۴ درجه سانتیگراد برسد.

شهر ال پاسو در تگزاس، ۲۸ روز متوالی ۴۱ درجه سانتیگراد را پشت سر گذاشته که طولانی ترین موج گرمای این شهر در تاریخ آن است و انتظار می رود موج گرمای بیشتری برای این شهر وجود داشته باشد.

مرکز پیش‌بینی آب‌وهوای آمریکا اعلام کرد امروز شنبه و فردا یکشنبه، موج گرمای بسیار خطرناکی در جنوب غربی این کشور ایجاد خواهد شد و ممکن است تا هفته آینده در برخی مناطق ادامه یابد.

همزمان، سه آتش سوزی جنگلها در جنوب کالیفرنیا که از بعد از ظهر روز جمعه در میان موج گرمای تابستان در آمریکا آغاز شده، موجب شده است تا صدها آتش نشان به منطقه اعزام شوند.

گفتنی است؛ مقامات آمریکایی روز شنبه به وقت محلی اعلام کردند آتش سوزی ها همه در فاصله ۶۵ کیلومتری از یکدیگر در مناطق عمدتاً روستایی در اطراف شهرستان ریورساید واقع در جنوب شرقی لس‌آنجلس رخ داده اند. به دلیل این آتش سوزی ها از ساکنان نزدیک به یک هزار خانه خواسته شده است خانه های خود را ترک کنند. با این حال هنوز گزارشی از صدمات یا تلفات مالی وجود ندارد.

کالیفرنیا برای گرمترین آب و هوای سال آماده می شود و شهر ریورساید یکی از مناطقی است که تحت هشدار گرمای بیش از حد است.

پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در نوادا، آریزونا و کالیفرنیا افزایش یابد و در برخی مناطق بیابانی به بالای ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۸.۸ درجه سانتیگراد) در طول روز برسد و در طول شب دمای هوا بالای ۹۰ فارنهایت ( ۳۲.۲ درجه سانتیگراد) باقی بماند.

مقامات کالیفرنیا در اوایل هفته در مورد خطر آتش سوزی هشدار داده بودند. "وید کروفوت" وزیر منابع طبیعی کالیفرنیا،در نشستی خبری اعلام کرد: "همانطور که به ماه های میانی فصل تابستان نزدیک می شویم و پوشش گیاهی که در فصل بهار مرطوب رشد کرده است، خشک می شود، شاهد افزایش فعالیت آتش سوزی های جنگلی خواهیم بود."

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.