پتروشیمی گچساران دقایقی پیش با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس‌جمهور پتروشیمی گچساران را افتتاح کرد/ ‌ایرانی‌ترین پروژه نفتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در قالب ششمین سفر استانی در دور دوم سفرهای استانی صبح امروز وارد یاسوج شد و دقایقی پیش با حضور در محل پتروشیمی گچساران این طرح بزرگ اقتصادی را افتتاح کرد.

پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله‌ای به طول ۹۵ کیلومتر تامین می‌کند و محصول آن یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح ۴۸۵ میلیون یورو بوده و همچنین میزان ارز مصرف شده ۲۱۶میلیون یورو  که بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام گرفته است.

پتروشیمی گچساران به‌عنوان حلقه کلیدی و میانی زنجیره ارزش تبدیل گازهای ترش سرچاهی به محصولات با ارزش اتیلن و پلی‌اتیلن نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند و ضمن ارزش آفرینی و خلق ثروت در کاهش آلایندگی مشعل‌های منطقه و صیانت از محیط‌زیست بسیار نقش‌آفرین و مؤثر است.

احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران در این منطقه در سال ۱۳۸۳ مصوب شد،این مجتمع پتروشیمی که به دلیل استفاده ۸۳درصدی از تجهیزات ساخت داخل و مهندسی و اجرا با تکیه بر توان متخصصان داخلی، با نام ایرانی‌ترین الفین کشور شناخته می‌شود.

پتروشیمی گچساران جلوی خام فروشی و سوختن گازهای فلر را می‌گیرد و سبب رشد و توسعه همه جانبه این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

پیشرفته ترین واحد تصفیه پساب صنعتی کشور در گچساران احداث شده تا در راستای جلوگیری از آلایندگی و حفظ محیط زیست، اقتصاد تولید و مدیریت بهینه انرژی، آب تصفیه شده به آب مورد نیاز فرایند تبدیل شود.

نفت ایران , سید ابراهیم رئیسی ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.