رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات فلزات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۸ برابر رشد داشته است.

صادرات سنگ‌های گرانبها از خراسان رضوی ۱۸ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، محمدعلی امیرفخریان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته میزان صادرات سنگها و فلزات قیمتی و نیمه قیمتی از خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۶۴ دلار بود که امسال در مدت مشابه به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در این مدت مقصد صادرات سنگها و فلزات گرانبها و نیمه گرانبهای خراسان رضوی، کشورهای تاجیکستان، عمان و اندونزی بوده که در میان این سه کشور تاجیکستان بیشترین حجم ورودی این سنگها و فلزات گرانبها را داشته است.

وی با بیان اینکه اندونزی مقصد نوظهور صادرات سنگها و فلزات گرانبهای این استان در سال جاری بوده است، گفت: فلزات و سنگهای گرانبها و نیمه گرانبها به صورت تراش خورده صادر می شود.

امیر فخریان گفت: سهم استان خراسان رضوی در سال گذشته از صادرات گروه کالایی سنگها و فلزات گرانبها و نیمه گرانبها در کل کشور ۱۳ درصد بوده که امسال به ۹۴ درصد رسیده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: در صورتی که اختیار ارزش‌گذاری فلزات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از تهران به خراسان رضوی تفویض شود، صادرات فلزات گرانبها، سنگهای قیمتی و زیورآلات مرتبط چندین برابر می شود.

گفتنی است؛ با وجود اینکه واگذاری ارزشگذاری فلزات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از مصوبات سفر نخست رییس جمهور به خراسان رضوی بوده اما تاکنون اجرایی نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.