برای چندمین سال است که شهرستان بابلسر میزبان رسانه‌های گروهی برای نشست خبری مدیرکل تامین‌اجتماعی مازندران بود و اهالی خبر در محل اداره تامین اجتماعی این شهر پرسش‌هایشان را با حسن فلاح متولی سازمان تامین‌اجتماعی در مازندران به اشتراک گذاشتند.

وجود ۷۲ هزار کارگاه نیمه‌فعال در مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرغم برنامه پیش‌بینی شده، مدیر درمان تامین‌اجتماعی مازندران بعلت برنامه کاری پیش‌آمده به جلسه مذکور نرسید و پرسش‌های درمانی رسانه‌ها از این مدیریت، ردوبدل نشد و به قوت خودش سوال باقی ماند.

عدم آگاهی بیمه‌شدگان از حقوقی قانونی خود، پرسش خبرنگار ما از مدیرکل تامین‌اجتماعی مازندران بود که فلاح اینطور توضیح داد: نمی‌شود برای همه بیمه‌شدگان کلاس‌های آموزشی برپا کرد اما تلاش می کنیم سوالات ارباب‌رجوع را پاسخ دهیم.

در ادامه از عدم پاسخگویی مناسب کارکنان شعب تامین اجتماعی پرسیدیم و اینکه بیمه‌شدگان را از حقوق‌شان آگاه نمی‌کنند که این مساله تایید دیگر خبرنگاران حاضر در نشست را بدنبال داشت و آنان تاکید کردند که مراجعه‌کنندگان به شعب تامین ‌اجتماعی از نحوه پاسخگویی رضایت ندارند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی مازندران قول داد که در جهت رفع این نقیصه گام‌های اساسی بردارد.

بیمه کارگران ساختمانی متوقف است

فلاح در پاسخ به سوال دیگرمان در رابطه با بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی گفت: ۴۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه هستند که فراوانی خوبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در رابطه با رقم سهم کارفرمایان ساختمانی اختلاف‌نظری وجود دارد که این موضوع در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

فلاح با اشاره به اینکه از آمار کارگران ساختمانی متقاضی بیمه اطلاعی ندارم، تاکید کرد: تا زمانی که تکلیف قانونی این موضوع مشخص نشود، نمی توانیم کارگر ساختمانی جدیدی را بیمه کنیم.

متولی سازمان تامین‌اجتماعی در مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان مبنی بر بدهی اداره‌کل آموزش و پرورش و شهرداری ساری به تامین‌اجتماعی گفت: بدهی آموزش و پروش به دهه ۸۰ برمی‌گردد که توسط وزیر وقت تسویه شد اما بدهی حال حاضر این دستگاه اجرایی مربوط به ۱۰۲۷ معلمی است که بصورت انفرادی از دیوان عدالت اداری رای گرفته‌اند.

فلاح افزود: در میزان این بدهی اختلاف‌نظر وجود دارد چراکه قاضی مربوطه ایام تعطیلات را هم جزو سابقه معلمان متقاضی منظور کرده است‌.

وی در رابطه با بدهی شهرداری ساری از رقم ۶۰۰ میلیارد تومانی سخن گفت و گفت: این بدهی تعیین‌تکلیف و تقسیط شده و در حال پرداخت است.

خوش‌نشینان، تعداد مستمری‌بگیران را افزایش داده‌اند

فلاح از پیشی گرفتن مستمری بگیران از بیمه شدگان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته تعداد مستمری‌بگیران ۸ درصد رشد داشته درحالیکه در تعداد بیمه‌شدگان رشد ۴ درصدی را شاهد بودیم.

وی این مساله را ناشی از حضور خوش‌نشینان در سال‌های پایانی شغل و بازنشستگی‌شان در مازندران دانست که آمار مستمری‌بگیران را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.