بسیاری از راه‌های اصلی تل‌آویو در آنچه «روز ملی مخالفان» نام‌گذاری شده، بسته شد. آغاز تظاهرات از منطقه امنیتی «کریاه» و از مقابل ساختمان وزارت جنگ بود.

آغاز اعتراضات سراسری ضد نتانیاهو همزمان با دعوت او به امریکا / اعلان جنگ در مقابل وزارت جنگ

در حالی که اعتراضات نسبت به رویکرد کابینه رژیم صهیونیستی شنبه گذشته و برای بیست و هشتمین هفته پی در پی پیگیری شد، رسانه‌های عبری زبان از آغاز اعتراضات فلج کننده و سراسری در سرزمین های اشغالی از صبح روز گذشته علیه لایحه اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو خبر دادند. تظاهرات در روز «اخلال» و «آشوب» از نخستین ساعات صبح و از مقابل ساختمان‌های امنیتی و نهادهای مالی در تل‌آویو آغاز شد. برخی تجمع کنندگان با بنرهای «ما اقتصاد را نجات می‌دهیم» قصد تصرف ساختمان بورس را داشتند. بسیاری از راه‌های اصلی تل‌آویو در آنچه «روز ملی مخالفان» نام‌گذاری شده، بسته شد. آغاز تظاهرات از منطقه امنیتی «کریاه» و از مقابل ساختمان وزارت جنگ بود. رسانه‌های رژیم اسرائیل از درگیری بین موافقان و مخالفان خبر دادند که منجر به دستگیری 17 نفر توسط پلیس شد. سازمان دهندگان اعتراضات، قصد دارند از روز سه شنبه تا روز دوشنبه هفته بعد، فعالیت‌های خود را گسترش دهند چرا که در این بازهه زمانی، ممکن است بخش دوم و سوم لایحه مذکور در پارلمان رأی آورد.

پارلمان اسرائیل، کنست، هفته گذشته لایحه تغییرات قضایی را در شور اول تصویب کرد. بعد آن تجمعاتی در اعتراض به این اصلاحات برگزار شد و منجر به بازداشت 71 نفر شد. بسیاری از مخالفان علت اصلی انتقادات خود را از بین بردن اصل تفکیک قوا و همچنین افزایش اختیارات بی رویه دولت اعلام کرده اند. هرچند بسیاری معتقد بودند این لایحه شکاف بین نتانیاهو و بایدن را تشدید کرده است اما روز گذشته انتشار خبر دعوت کاخ سفید از بی بی برای سفر به واشنگتن بر همه این مسائل خط بطلان کشید. جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به این مسئله، در بیانیه ای اعلام کرد «در شرایطی که آمریکا به ما وعده‌های دروغین می‌دهد و از هر نوع حمایتی از اشغالگران دریغ نمی‌کند. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.