وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: برای تامین مسکن جوانان باید به سمت احداث سازه‌های کوچک و سبک پیش برویم و ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان و مسائل تامین حوزه مسکن را از وزیر مسکن پیگیر هستیم.

وزیر کار: برای تامین مسکن جوانان باید سازه‌های کوچک احداث کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه اسلامشهر اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم، باید درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد و مردم راحت بتوانند مدیران را ببینند.

وی افزود: اسلامشهر یک شهر فرهنگی و قرآنی است و برای ما بسی مایه افتخار است که جوانان و مردم این شهرستان علایق وافری به موضوع آموزش، حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی دارند و با این اوضاع قطعاً کلاس‌های تفسیر و تجلیل قرآن، علمایی هم سرآمد هستند، حتماً باید این روحیه در منطقه تقویت شود.

وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به وجود زیرساخت‌ها و منابع انسانی موجود در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر ما هم به نوبه خود کمک خواهیم کرد، زیرساخت‌های موجود در منطقه یک ظرفیت و پتانسیل است که باید استفاده بهینه از آنها شود.

وی با بیان اینکه بافت شهرستان اسلامشهر تقریباً متوسط به پایین است، تاکید کرد: جمعیت متوسطی از حیث گروه‌های درآمدی در منطقه وجود دارد، قاطبه جمعیت شاغل در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی هستند، حتماً بستر آسایش و آرامش در این شهرستان و توسعه روزافزون را مد نظر قرار خواهیم داد.

مرتضوی گفت: در این منطقه با وجود مراکز تولیدی و صنعتی متعدد اولاً باید پیگیر باشیم لکه‌های صنعتی ساماندهی شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری شود و سپس کارگاه‌های کوچک را تقویت و کمک کنیم و مشاغل خانگی را رونق بخشیم، بخشی از فعالیت کارگاه‌های تولیدی و صنعتی را می‌توان به عنوان مشاغل خانگی انجام داد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن هم تصریح کرد: در حوزه مسکن مسائل را هم از وزیر مسکن و دستگاه‌های متولی پیگیری خواهم کرد، باید به سمت احداث سازه‌های کوچک و سبک پیش برویم و برای ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان و تامین مسکن آنها پیگیر هستیم.

وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی افزود: خوشحالم که ائمه جمعه پای کار و دلسوزی در این شهرستان وجود دارد، خیلی مبارک است که امام جمعه دغدغه‌اش مسکن، کار و معیشت مردم است، به نظر می‌رسد باید یک سری از تشکل‌های مردمی ایجاد و از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات مردم بهره برد.

وی با بیان اینکه دولت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان نگاه ویژه دارد، گفت: رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در حوزه‌های اشتغال، مسکن و ازدواج یک رسالت دینی و وظیفه قانونی ما است که به جد به دنبال رفع مشکلات این حوزه هستیم.

صولتی با بیان اینکه نماز جمعه یک کانون اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این مساجد و نماز جمعه‌ها هستند که یک بستر فرهنگی و دینی در جامعه را به وجود می‌آورند، انسجام بخشی ملی از این دو نهاد و کانون مقدس در جامعه شکل می‌گیرد، که باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرند و تقویت شوند.

وزیر کار: برای تامین مسکن جوانان باید سازه‌های کوچک احداث کنیم

در این دیدار حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه اسلامشهر هم طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور وزیر کار در شهرستان، اظهار کرد: حضور ۲۰۰۰ قاری و حافظ قرآنی، وجود هزار شهید در شهرستان و فعالیت هزاران کارگاه تولیدی صنعتی در منطقه، شهرستان اسلامشهر را به یک ظرفیت و پتانسیل بالقوه در استان و کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسلامشهر قطب تولید کفش ورزشی است، بیان کرد: به دلیل وجود کارگاه‌های تولید کفش در  اقصی نقاط شهر و عدم ایمنی آنها، ضرورت دارد برای رفع این معضل یک شهرک صنعتی تخصصی کفش  در منطقه احداث شود، اسلامشهر یک شهرستان کاری در منطقه است.

امام‌ جمعه اسلامشهر با تاکید بر ضرورت تقویت بخش اشتغال و کار در منطقه، خاطرنشان کرد: تسهیل در اعطای وام‌های ازدواج جوانان، فرزندآوری خانواده‌ها و مسکن اقشار مختلف مردم یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم منطقه است، متاسفانه برخی بانک‌ها همکاری و همراهی لازم را با مردم ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.