پژوهشگر و مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به اختراع دستگاه کاهنده درد در زمان تزریق دارو به کودکان شد.

پژوهشگر مشهدی دستگاه کاهش درد تزریق برای کودکان اختراع کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر گروه پرستاری کودکان این دانشگاه و مخترع دستگاه مزبور اظهارکرد: یکی از موضوعات چالش بر انگیز در حوزه خدمت‌رسانی به کودکان بیمار، رگ‌گیری و کاهش درد هنگام این اقدام درمانی حوزه پرستاری است، از این رو با طراحی یک زنبورک به صورت ویبراتور و در قالب ۲ مدل سرما و گرما، ضمن کاهش استرس بیمار، عمل رگ‌گیری انجام می‌شود تا این اقدام درمانی با کمترین عارضه همراه باشد.

طاهره صادقی با بیان اینکه گواهی ثبت اختراع این محصول اخذ شده است، افزود: پرستاری از کودکان باید با صبر و شکیبایی همراه باشد، از این رو طراحی این زنبورک با بال‌های سفید رنگ که بر روی آرنج کودک نصب می‌شود، ضمن خاطره بازی از بیمارستان، موجب کاهش عارضه رگ‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیات علمی با طراحی نرم‌افزارهایی تلاش‌های زیادی در راستای استانداردسازی خدمات پرستاری به بیماران ارایه کرده‌اند، ادامه داد: طراحی نرم‌افزار ویژه بیماران کووید ۱۹، تدوین برنامه مراقبت از کودکان مبتلا به کرونا با همکاری وزارتخانه و تدوین برنامه جامع مراقبت معنوی نوجوانان،از دیگر خدماتی است که منجر به تولید محصول در این گروه آموزشی شده است.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پرستاری کودکان جزو تخصص‌های رشته پرستاری این دانشگاه است که به صورت ویژه در فیلد کودکان و اطفال فعالیت می‌کند و مراقبت از کودک به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

صادقی افزود: بیماری‌های اختصاصی کودکان در این فیلد مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه براین انجام دوره کارآموزی برای دانشجویان مقطع ارشد و دکتری تخصصی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: پذیرش کودک و برقراری ارتباط با کودک و درک سیر تکاملی کودک از مهمترین فاکتورهای خدمت‌رسانی در این فیلد آموزشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.