سخنگوی وزارت علوم پیشنهاد داد: امتیازات فرهنگی اساتید در آیین‌نامه ارتقا درراستای تسهیل تبدیل وضعیت و ارتقاء اساتید در سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها ثبت شود.

پیشنهاد سخنگوی وزارت علوم برای تسهیل تبدیل وضعیت و ارتقاء اساتید

 علی شمسی پور امروز در مراسم رونمایی از سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها که با حضور وزیر علوم در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد با ارائه دو پیشنهاد گفت: پیشنهاد اول اینکه سامانه فرنما (سامانه درگاه جامع فرهنگی دانشگاه ها) بتواند با سامانه‌های موجود در مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ارتباط برقرار کند که وزارت علوم بتواند در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، اثر کارنامه‌ فرهنگی دانشگاه‌ها را لحاظ کند و ضریب تأثیر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در رتبه بندی بیشتر از پیش لحاظ شود.

سخنگوی وزارت علوم افزود: پیشنهاد دوم اینکه امتیازات فرهنگی اساتید در آیین‌نامه ارتقا در سامانه مذکور ثبت شود، همان کاری که دانشجو انجام می دهد. حتی می شود بخش های کمی مانند شرکت در دوره ها را نمره دهی کرد، استاد می تواند فعالیت های فرهنگی خود را در سامانه بارگزاری کرده و از سمت دانشگاه تایید شود، این کار تبدیل وضعیت و ارتقاء اساتید را تسهیل می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.