وزارت خارجه لهستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور روسیه، سفیر این کشور را در «ورشو» برای توضیحات احضار کرد.

لهستان سفیر روسیه را در واکنش به سخنان «پوتین» احضار کرد

به گزارش قدس آنلاین، لهستان سفیر روسیه در این کشور را پس  از تهدید «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌ جمهور روسیه احضار کرد.

به گزارش «منابع خبری» پوتین روز جمعه گفت که لهستان در آستانه اشغال بخش‌های غربی اوکراین است و رویای سرزمین‌های بلاروس را می‌بیند . پوتین تهدید کرد که با زور پاسخ لهستان را می‌دهد.

او همچنین گفت که سرزمین‌های غربی لهستان امروزی هدیه استالین به لهستانی‌هاست.

به دنبال این اظهارات پوتین، وزارت خارجه لهستان امروز شنبه سفیر روسیه در ورشو را برای توضیحات احضار کرد.

لهستان یکی از حامیان اصلی اوکراین در جنگ علیه روسیه بوده است. نخست وزیر لهستان چندی قبل گفت که اوکراین شایسته مسیر سریع برای عضویت در ناتو است، زیرا در راستای منافع ناتو می جنگد.

  به دنبال حضور نیروهای واگنر در بلاروس، لهستان نیروهای خود را در مرز با بلاروس مستقر کرده است.وزارت دفاع بلاروس اخیرا  در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای گروه واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

، این وزارتخانه اعلام کرد: «نیروهای مسلح بلاروس به آموزش مشترک با نیروهای واگنر ادامه می‌دهند. در طول هفته، نیروهای عملیات ویژه به همراه نمایندگاه این شرکت (واگنر) وظایف آموزشی و رزمی در زمین آموزشی برستسکی انجام می‌دهند». 

 به دنبال تحرکات مرزی لهستان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از خصومت‌ ورزی لهستان و تجمع نظامیان این کشور در مرز بلاروس، انتقاد کرد.

پسکوف در  نشست خبری در کرملین گفت که روسیه رویکرد خصمانه لهستان علیه این کشور و انتقال نیروها و تجهیزات ارتش آنها به مرز بلاروس را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه روسیه و بلاروس برای تضمین امنیت کشور اتحادیه همکاری می‌کنند، توضیح داد: «البته این  واقعیت است که تجاوزگری لهستان و نگرش خصمانه آن نسبت به بلاروس و فدراسیون روسیه، باعث نگرانی ما است. این همچنین دلیلی برای افزایش توجه به وضعیت است».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.