مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری طرح توسعه نیروگاه تبریز تصویب شد که به زودی شاهد افزایش ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تبریز خواهیم بود و مصرف مازوت در نیروگاه تبریز حذف خواهد شد.

وعده حذف مازوت از نیروگاه تبریز با اعتبار سفر رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، امروز سیدمحسن موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری مشترک مدیران عامل صنعت برق استان اظهار کرد: ما در بخش کارخانه‌ای برق فعالیت می‌کنیم، یعنی برق تولید شده و به شرکت‌های توزیع منتقل می‌شود البته مبدا تولید برق در نیروگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه تولید برق یکی از کارهای سخت است، ادامه داد: این کار زمانی سخت‌تر می‌شود که تجهیزات مستهلک هم شده باشد؛ ما همه ایرانی هستیم و این کشور برای ما هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان گفت: هر ۱۰ هزار پرسنل فعال در صنعت تولید برق هیچ وقت تحریم و شرایط کشور را بهانه نکردند که برقی تولید نکنند بلکه الان ما در نیروگاه‌های خود برقی تولید می‌کنیم که در روز تاسیس این میزان تولید می‌شد.

وی با اشاره به نیروگاه تبریز و سهند و صوفیان زیر مجموعه شرکت تولید برق استان، گفت: به ازای هر مگاوات ساعت نزدیک به ۲ لیتر آب مصرف می‌شود.

موسوی گفت: تکنولوژی سهند دارای برج خشک هستند و تکنولوژی آن جدیدتر است و مصرف آب آن کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: راندمانی که تولید می‌کنیم با همه شرایط سخت همچنان با روزهای اول نیروگاه برابر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان گفت: همکاران بنده در نیروگاه زحمت می‌کشند و این نیروگاه‌ها هیچ وقت تعطیل نمی‌شوند و حتی اگر ساعت ۱۲ شب هم به نیروگاه بیایید خواهید دید که شیفت جدید به نیروگاه می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پنجشنبه و جمعه برای همه روز تعطیل است ولی برای همکاران بنده روز تعمیرات نیروگاه است، ادامه داد: ما تلاش داریم تا در لحظات پیک حداکثر تولید را بدهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر در خانه خود کولر گازی آبی از هشت صبح روشن می‌کنیم خیلی بهتر است که ساعت ۱۲ روشن کنیم، زیرا این لطمه به صنعت برق است.

وی با اشاره بر اینکه همکاران بنده در دمای ۶۵ درجه وارد کوره می‌شوند، افزود: این کار برای این است که در لحظه پیک به حدنصاب برسیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق استان گفت: بخشی از نیروگاه مستهلک شده ولی بخشی وضعیت خوب است بالاخره صنعت دینامیک است و هر لحظه باید بروزرسانی شود.

وی یادآور شد: شرکت مدیریت تولید تقریبا در میانگین رتبه‌های کشور قرار دارد و تنها هدفی که داریم این است که در شرایط سخت تولید، تولید خوب و مصرف بهینه داشته باشیم.

موسوی با بیان اینکه گاها شائبه‌هایی است که نیروگاه تبریز فروخته شده و مالکم فقط برای منفعت خود کار می‌کند، توضیح داد: در حال حاضر مالک تبریز امسال به خاطر شهر تبریز از تولید خود گذشته است و از ساعت ۱۱ به بعد به حداقل تولید می‌رسد تا صرفا در استخرها آب ذخیره کند یعنی در این زمان‌ها که تولید برق برای مالک بسیار پرمنفعت از آن می‌گذرد.

وی گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری طرح توسعه نیروگاه تبریز تصویب شد که به زودی شاهد افزایش ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تبریز خواهیم بود و مصرف مازوت در نیروگاه تبریز حذف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.