مقام سازمان ملل متحد در امور کشورهای عرب گفت که میلیون‌ها نفر در جهان عرب با بحران‌های درگیری، تغییرات اقلیمی و ناامنی غذایی مواجه هستند.

سازمان ملل: جهان عرب با بحران‌های چندگانه روبه‌روست

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام سازمان ملل متحد در امور کشورهای عرب روز سه‌شنبه گفت که میلیون‌ها نفر در منطقه با بحران‌های چندگانه درگیری، تغییرات اقلیمی و آشفتگی اقتصادی همراه با ناامنی غذایی مواجه هستند.

به گزارش وبگاه «نشنال» «رولا دشتی» دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در نشست غذایی سازمان ملل در شهر «رم» گفت که کاهش ملموس تغذیه در سطح جهان از زمان شروع کرونا، پیشرفت به دست آمده در دهه‌های اخیر را با خطر مواجه کرده است.

این مقام سازمان ملل متحد گفت که در یمن، ۱۷ میلیون نفر از ناامنی غذایی حاد به دلیل درگیری‌های خشونت آمیز طولانی و مشکلات اقتصادی رنج می ‌برند.

او سومالی و اتیوپی را در معرض خطر قحطی، خشکسالی شدید و بی ثباتی سیاسی توصیف کرد.

این مقام سازمان ملل گفت: «در سودان، در پس زمینه خشونت و تورم شدید، تاثیر مخرب سیل باعث شده است که ۱۹ میلیون نفر با ناامنی غذایی دست و پنجه نرم کنند.»

سازمان ملل متحد و سازمان‌های بشر دوستانه به وخامت اوضاع در سودان و کشته شدن صدها کودک و خطر گرسنگی و سوء تغذیه در این کشور واقع در شمال آفریقا تاکید می‌کنند. سازمان ملل متحد اعلام کرده  بیش از ۴۰۰ کودک در سودان در بحبوحه درگیری‌های داخلی شدیدی که ۱۰۰ روز از آن گذشته، کشته شده‌اند. یونیسف اعلام کرده که ۲۰۲۵ کودک دیگر نیز  در سودان مجروح شده‌اند.

جنگ روسیه و اوکراین نیز بر وضعیت غذایی جهان اثر گذاشته است. روسیه و اوکراین جزو تولید کنندگان اصلی گندم، جو، روغن آفتابگردان و سایر کالاهای کشاورزی در جهان هستند. لبنان و سومالی دو  کشور جهان عرب از جمله کشورهایی هستند که به صادرات اوکراین متکی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.