عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی در مدارس، گفت: امروز زبان انگلیسی زبان رایج در دنیا به شمار می‌آید و قطعا کمیسیون آموزش با استفاده از بُعد نظارتی خود اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی را نخواهد داد.

تکذیب برخی شایعه‌ها؛ کمیسیون آموزش اجازه حذف آموزش زبان انگلیسی از مدارس را نمی‌دهد

علیرضا پاک فطرت اظهار کرد: این مسئله به هیچ عنوان ممکن نیست چراکه زبان انگلیسی به این دلیل زبان رایج در دنیا است که یادگیری آن بسیار راحت‌تر از سایر زبان‌ها است.

امروزه زبان انگلیسی به زبان علم تبدیل شده و به همین دلیل باید فراگیری آن در مدارس نیز ادامه داشته باشد، ما نباید برعکس تمام دنیا خلاف جریان آب شنا کنیم.

وی تصریح کرد: البته اضافه شدن سایر زبان‌ها به نظام آموزشی مدارس ایرادی ندارد ولی این زبان‌ها نباید جایگزین زبان انگلیسی شود، ضمن اینکه آموزش سایر زبان‌ها نیز به شکل داوطلبانه و اختیاری باشد.

پاک فطرت یادآور شد: البته چنین مواردی باید در شورای عالی آموزش و پرورش یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود و تا جایی که کسب اطلاع صورت گرفته، چنین موضوعی در جلسات رسمی به هیچ عنوان طرح نشده است.

وی افزود: کمیسیون آموزش از جایگاه نظارتی خود قطعا اجازه طرح و اجرای چنین ایده‌هایی را در آموزش و پرورش نخواهد داد و در صورتی طرح چنین مواردی در جلسات نظارتی در حضور وزیر این موضوعات را پیگیری می‌‎کنیم.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.