مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان از صدور ۱۰۲ فقره رأی ویژه اجرای قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در در استان خبر داد.

صدور ۱۰۲ فقره رأی ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، اکبر پیرمحمدی  از اجرای قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کردستان خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا جلسات متعدد برگزار و زمین‌های محدوده حاشیه‌نشین جهت صدور جواز ساخت و یا صدور سند مالکیت تعیین تکلیف شد.

وی از صدور ۱۰۲ فقره رأی در هیئت‌های موضوع ماده ۹ قانون احیا بافت‌های فرسوده در کردستان خبر داد و گفت: ۹۴ پرونده از سوی شهرداری به اداره ثبت منطقه دو سنندج ارسال شده که ۸۵ پرونده مربوط به حسن‌آباد و ۹ پرونده مربوط به قرادیان سنندج بوده که منجر به رأی مثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۶ فقره پرونده در اداره ثبت منطقه یک سنندج تشکیل شده که تاکنون جهت ۷ فقره رأی مثبت و یک فقره رای منفی صادر شده است، خاطر نشان کرد: این قانون در دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان رسیده و در ماده ۹ و ۱۰ تکلیف اداره ثبت اسناد مشخص شده و اجرایی خواهیم کرد.

وی از رشد ۸۸ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی در طول‌ سال‌جاری در استان کردستان خبر داد و افزود: این سازمان متولی اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) است. در همین زمینه در سال گذشته با تشکیل قرارگاه حدنگاری و استفاده از همه ظرفیت‌ها، ۴۹.۳ درصد کاداستر در بخش کشاوزی استان اجرایی شد.

محمدی با ذکر اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون اسناد مالکیت ۳ هزار و ۳۷۴ قطعه برابر با ۱۱ هزار و ۴۴۲ هکتار از اراضی استان ثبت شده است، یادآور شد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به واحدهای ثبتی و شرکت‌های مشاور طرف قرارداد ثبت اسناد مستقر در تمام شهرستان‌ها، نسبت به تشکیل پرونده و تفکیک اراضی و سند مالکیت کشاورزی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.