مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت خبر داد.

دستگیری ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران

قدس آنلاین: به گزارش قوه قضاییه، سعید بابازاده، مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به جایگاه این سازمان در عرصه جامعه و قوه قضاییه اظهار داشت: سازمان اسناد و املاک به عنوان یکی از بازوهای قوه قضاییه هدف آن علاوه بر توجه به حقوق مالکیت مردم، در اعتبارسنجی به معاملات رسمی و تنظیم روابط و مناسبات نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی، تکریم و احترام ارباب رجوع و توجه به مطالبات مردم را در اولویت‌های سازمان اسناد و املاک دانست و بیان کرد: تقویت عدالت و امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفظ حقوق مردم و پیشگیری و جلوگیری از اختلافات و دعاوی از رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

بابازاده بیان کرد: در قانون کاداستر مصوب ۱۳۹۳ مقرر شد که اجرای کامل آن در مدت ۵ سال انجام شود، ولی تا قبل از روی کار آمدن دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات بسیار کمی انجام شد بود که با تلاش شبانه‌روزی ایشان و مدیران استانی و همکاران زحمتکش واحدهای ثبتی سراسر کشور و سایر دستگاه‌های متولی در سال گذشته بیش از ۵۴.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور جهت صدور سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر آماده سازی و تثبیت مالکیت شد.

بابازاده با اشاره به اینکه برای ۴۷ میلیون هکتار اراضی کشور سند حدنگار و یا کاداستر صادر شده است تصریح کرد: این میزان صدور سند بر اساس نقشه کاداستر نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۷۸ درصد رشد داشته است.

وی، با اشاره به رشد ۴.۵ برابری صدور سند مالکیت نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر نیز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی، بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قدردانی از تلاش رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های متولی در اجرای طرح کاداستر افزود: ان‌شاءالله در جهت حفظ حقوق بیت‌المال به زودی در تمامی کشور در حوزه کاداستر اراضی ملی جشن انفال برگزار می‌شود و کار بر زمین مانده چندین ساله که در مدت کمتر از ۲ سال به نتیجه رسید، یک تحول بزرگی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه بابازاده به حوزه اجرا پرداخت و با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش مهمی در وصول مطالبات بانکی و اجرا اسناد رسمی شامل چک و مهریه دارد گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یک مرجع شبه قضایی، نقش تاثیرگذاری در صدور و اجرای احکام دارد. در همین راستا سال گذشته واحد اجرا اسناد رسمی این سازمان بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ پرونده را مختومه کرده است.

وی، تعداد مختومه اجرای اسناد رسمی را نسبت به سال ماقبل آن دارای رشد ۳۶۰ درصدی دانست و بیان کرد: اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا منطبق با قانون اجرای محکومیت‌های مالی و قانون اجرای احکام مدنی اصلاح شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت ۱۲ هزار و ۶۲۶ اختراع در سال گذشته را از دیگر اقدامات تحولی این سازمان دانست و افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر مبارزه جدی با فساد و تأکید رئیس  قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن تاکید بر نگاه صیانتی و پیشگیرانه مجموعه حفاظت و اطلاعات ۹۷ نفر از کارکنان فاسد، دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت دستگیر شده‌اند.

بابازاده، انتصاب مدیران جهادی، انقلابی و متخصص را از دیگر سیاست‌ها و رویکردهای تحولی ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و در پایان از خدمات ارزنده سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قدردانی و آرزوی توفیق برای مدیر کل جدید جناب آقای "محمدرضا بزرگمهر" در پیشبرد اهداف سازمانی و خدمت صادقانه به مردم داشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر هم با بیان اینکه حدود ۱۷۰۰ هکتار زمین در استان بوشهر رفع تصرف شده است گفت: سال گذشته با پی گیری‌های انجام شده یک هزار و ۶۹۴ هکتار زمین در این استان رفع تصرف شده است.

علی جمادی افزود: از این میزان ۵۶۷ هکتار در حوزه منابع طبیعی، ۹۳۷ هکتار در حوزه راه و شهرسازی، ۱۷۲ هکتار امور اراضی و ۱۸ هکتار آب منطقه‌ای است.

وی بیان کرد: براین اساس استان بوشهر در خصوص اجرای احکام در خصوص رفع تصرف‌ها و بازگرداندن این زمین‌ها به بیت المال از جمله استان‌های برتر کشور معرفی شده است.

جمادی با اشاره به هماهنگی و همدلی بین اعضای شورای تامین در استان بوشهراضافه کرد: این استان از لحاظ جرائم خشن که باعث نگرانی شود مورد خاصی ندارد و از جمله استان‌های امن کشور تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۱۸۲هزارو ۶۶۲ فقره پرونده در دادسراها و دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان وارد و بیش از ۱۸ هزار فقره پرونده نیز اجرای احکام صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: عملکرد دستگاه قضایی باعث آرامش مردم و برقراری و ایجاد امنیت پایدار می‌شود.

در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد استان که با حضور شماری از مسئولان استان برگزار شد، "محمد رضا بزرگمهر" با حکم دکتر خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل جدید ثبت استان بوشهر معرفی و از زحمات "مهرداد دلجو" که به افتخار بازنشستگی نائل شده است تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.