هاشمی در نخستین اظهارنظر خود در گفت و گو با رسانه های گروهی ایجاد تغییرات در ترکیب مدیریتی وزارت ورزش و جوانان را رد نکرد تا گمانه زنی‌های در خصوص تحولات مدیریتی دستگاه ورزش به شکل قابل توجهی در محافل ورزشی اوج گیرد. 

خانه تکانی بزرگ در بدنه مدیریتی ورزش ایران؛ دیپورت گروهی معاونین سجادی از سئول!

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز به کار کیومرث هاشمی در سئول شمالی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان حالا انتظار می رود، مدیر جدید دستگاه ورزش ترکیب معاونین وزارت ورزش و جوانان را به کلی تغییر دهد تا به این ترتیب پروسه مدیریتی حاکم بر دستگاه ورزش با سیاست گذاری جدید فعالیت خود را ادامه دهد.

هاشمی در نخستین اظهارنظر خود در گفت و گو با رسانه های گروهی ایجاد تغییرات در ترکیب مدیریتی وزارت ورزش و جوانان را رد نکرد تا گمانه زنی‌های در خصوص تحولات مدیریتی دستگاه ورزش به شکل قابل توجهی در محافل ورزشی اوج گیرد. 

محتمل ترین تغییر در ساختار مدیریتی وزارت ورزش و جوانان به معاونت ورزش قهرمانی برمی گردد، جایی که در حال حاضر محمد پولادگر در راس آن قرار دارد اما پیش بینی می‌شود کیومرث هاشمی به زودی این مسوولیت را به فردی دیگری واگذار کند تا شاهد خداحافظی رئیس پیشین فدراسیون تکواندو با این مسوولیت مهم باشیم،اسامی مختلفی در خصوص گزینه های جانشینی وی مطرح می‌شود اما هنوز نشانه جدی برای انتخاب گزینه اصلی برای این مسوولیت مهم وجود ندارد.

نکته قابل تامل اینجاست که برخی نزدیکان هاشمی به وی پیشنهاد دادند محمد آخوندی را به عنوان جانشین محمد پولادگر انتخاب کند اما بسیار بعید است این اتفاق رخ دهد، هرچند که آخوندی پس از معرفی کیومرث هاشمی از سوی رئیس جمهور با انتشار توئیتی نوشت انتخاب کیومرث هاشمی یک تصمیم درست و اصولی از سوی رئیس جمهور بود و مطمئنا هاشمی می تواند منشا خدمات خوبی برای ورزش ایران باشد.

همچنین گفته می‌شود آخوندی در محفلی خصوصی از نزدیکان خود خواسته به کیومرث هاشمی کمک کنند تا او در این مسوولیت موفق ظاهر شود، با این وجود به نظر می رسد چنانچه پیشنهاد همکاری از سوی هاشمی به آخوندی ارائه شود، اواز پذیرش این مسوولیت خودداری کند تا همچنان یک گزینه جدی برای پست وزارتخانه ورزش و جوانان به حساب آید.

با این حال یک مقام آگاه درباره احتمال تغییر در حوزه معاونت ورزش قهرمانی به خبرنگار ما گفت: هنوز تصمیم نهایی در این باره اخذ نشده اما آنچه قطعی به نظر می آید محمد پولادگر به احتمال بسیار زیاد در سنگری دیگر به ورزش خدمت خواهد کرد و مدیری جدید با توانمندی بیشتر جای او را در این سمت پر خواهد کرد.

اما فاز تغییرات مدیریت در بدنه مدیریتی دستگاه ورزش به سایر معاونت ها نیز کشیده خواهد شد، گفته می‌شود برنا فیروزی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان نیز به زودی مسوولیت خود را به فردی دیگر واگذار خواهد کرد. در این خصوص گفته می‌شود علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران یکی از گزینه های جدی جانشینی وی خواهد بود البته گفته می‌شود جوادی گزینه یکی دیگر از معاونت های وزارتخانه نیز هست به همین دلیل باید دید در نهایت هاشمی چه مسوولیتی را به وی واگذار خواهد کرد. اما خداحافظی ریب الوقوع فیروزی نیز بسیار جدی به نظر می آید.

سینا کلهر یکی دیگر از افرادی است که پس از خداحافظی حمید سجادی از مسوولیت خود در وزارت ورزش و جوانان، شانسی برای ادامه فعالیت در این جایگاه ندارد و به احتمال فراوان کیومرث هاشمی فرد جدیدی را به جای او به عنوان معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان معرفی خواهد کرد.

یکی دیگر از افردی که جدایی وی از بدنه مدیریتی وزارت ورزش و جوانان جدی به نظر می آید کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی، وزارت ورزش و جوانان است. به نظر می آید جانشین احمدی نیز جزو اولین نفراتی باشد که از سوی سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب خواهد شد.

گمانه زنی های دیگری نیز درباره سایر معاونت های وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است که به نظر می آید کیومرث هاشمی با تفکر تغییر در بدنه مدیریتی ورزش کشور وارد شده تا به این ترتیب روند موجود در ساختار ورزش را با ورود مدیران جدید به کلی تغییر دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.