مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت:برخی از دلایل و مشکلات تاخیر جوانان در ازدواج از ضعف‌های فرهنگی و بی توجهی به سبک زندگی اسلامی نشات می‌گیرد.

ضعف‌ فرهنگی و بی توجهی به سبک زندگی اسلامی از دلایل تاخیر ازدواج جوانان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجعفر محمدی روز پنجشنبه افزود:هرچند مشکلات اقتصادی و بیکاری و تاثیر آن بر تاخیر در ازدواج جوانان محرز بوده و مسوولان کشور باید این کمبودها را رفع کنند، اما سست شدن اعتقادات فرهنگی در جامعه نیز در این زمینه تاثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد:بسیاری از جوانان به دلیل چشم و هم چشمی و فراهم نبودن زمنیه های لازم برای جشن‌های مفصل و تجملات به ازدواج روی نمی آورند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت:فرهنگ سازی ازدواج آسان و پرهیز جوانان از چشم و هم چشمی و تشریفات و تجملات،ضروری است و در این حوزه باید به مقوله آموزش توجه شود.

حجت الاسلام محمدی گفت:ازدواج آسان و سالم بستری برای نشاط افزایی جامعه و آرامش در زندگی زوجین محسوب می شود لذا باید آن را به فرهنگی عمومی تبدیل کنیم.

وی افزود: جلوگیری از بالارفتن سن ازدواج یکی از کارهایی است که باید در کشور فکر اساسی برای آن شود و همه مسوولان و خانواده‌ها هرکدام وظایف مخصوص به خودشان را برای انجام و ترویج ازدواج آسان انجام دهند.

وی اظهار کرد:امروز به دلیل بی توجهی به سبک زندگی اسلامی قبح بسیاری از آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق در کشور از بین رفته و باید در خصوص تقویت فرهنگ حیا و عفت در جامعه تلاش شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.