جشن ازدواج ۱۰ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت هفته ازدواج آسان با حضور مسئولان در گناوه برگزار شد.

جشن ازدواج دانشجویی در گناوه برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه گناوه صبح جمعه در آئین جشن ازدواج دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه با تقدیر از همه کسانی که در این امر مهم مشارکت و کمک کردند، اظهار داشت: امر مقدس ازدواج و آغاز زندگی مشترک، سنت نبی مکرم اسلام (ص) است و پیامبر (ص) فرمود: «هرکس از سنت من دوری و احراز کند از من نیست.»

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه روم فلسفه ازدواج و پیوند مقدس زناشویی و زندگی مشترک را بیان فرموده و در این کتاب آسمانی نتیجه این امر مقدس را آرامش انسان‌ها معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: آنچه که جامعه ما را دچار آسیب می‌کند و باعث می‌شود جوان ما تن به ازدواج ندهد وجود آسیب‌هایی است که ما نتوانسته‌ایم آنها را رفع کنیم.

جشن ازدواج دانشجویی در گناوه برگزار شد

وی با بیان اینکه همه ما مسئولیت داریم که به امر تسهیل در ازدواج جوانان کمک کنیم گفت: امروز طرز تفکری که وجود دارد این است که اگر ازدواج کنیم در زندگی مشترک دچار آسیب می‌شویم در حالی که اگر شما شرایط ازدواج را فراهم کنید خداوند بشارت می‌دهد که شما را بی نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند خیلی از مشکلات و موانع ازدواج جوانان را رفع کند گفت: امروز فرهنگ واسطه گری و تلاش برای ازدواج جوانان در جامعه کمرنگ شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: کاری که دانشگاه انجام داده است واسطه گری امر ازدواج است که قابل تقدیر است.

وی گفت: یکی از موانع مهم امروزی در راه ازدواج جوانان سخت گیری ها در این زمینه است، و شرایطی مانند مهریه‌های سنگین مشکل و مانع بزرگی است که اگر انسان بخواهد این موانع به ویژه موانع فرهنگی ازدواج را برشمرد بسیار زیادند.

وی تصریح کرد: حاکمیت نیز وظیفه دارد بستر و زمینه ازدواج را فراهم کندو برای مشکلاتی مانند مسکن و شغل و غیره چاره اندیشی کند.

جشن ازدواج دانشجویی در گناوه برگزار شد

وی با تاکید بر اینکه باید روح تقدس ازدواج را در جامعه خود گسترش دهیم گفت: همه متولیان فرهنگی ما به ویژه دانشگاه‌ها و حوزه و اهل فکر و اهل قلم باید دست به کار شوند و به امر کمک کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است گفت: باید چشم و هم چشمی‌ها و انتظارات بی رویه و بی مورد را کم کنیم و فرهنگ ازدواج آسان را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه باید اینگونه مراسم و گردهمایی‌ها و حرکت‌های زیبایی را بیشتر در جامعه گسترش دهیم گفت: فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در امر فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های ازدواج و جلوگیری از جدایی‌ها و طلاق‌ها وظیفه سنگین برعهده دارند و باید در این امر تلاش کنند.

جشن ازدواج دانشجویی در گناوه برگزار شد

خوش آمد گویی رئیس دانشگاه پیام نور گناوه، خطبه عقد نمادین یکی از زوج‌های دانشجو، اجرای گروه سرود، مسابقه بین زوج‌ها، اهدا هدیه به زوج‌ها، مولودی خوانی از دیگر بخش‌های این آئین بود که با همکاری اداره ورزش و جوانان، فرمانداری، هیئت فاطمیه، بسیج خواهران، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره تبلیغات اسلامی گناوه و نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر به مناسبت هفته ازدواج آسان در تالار بهزاد شهر گناوه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.