۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 901517

همزمان با برپایی نمایشگاه‌هایی همچون «نقش شیدایی» و «این خانه عزادار حسین(ع) است» به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، نمایشگاه «جدال نار با نور» در محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قرآن کریم دایر است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه‌هایی از جمله «منتخبی از هفتاد سال مجسمه‌سازی ایران»، «ممتد مؤکد»، «یک سکوت»، «تا بیست»، «مرداد، دو روی مرگ»، «تجربه‌های کارگاهی»، «طنین زندگی» و «آشفتگی سبز» جمعه (۱۳ مرداد) در گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بعضی از نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی به این مناسبت هستند که «نقش شیدایی»، «اشک» و «این خانه عزادار حسین(ع) است» و «همچنان جاری» از جمله این نمایشگاه‌ها هستند.

«جدال نار با نور» در گالری عالی

نمایشگاه گروهی کارتون، کاریکاتور و پوستر «جدال نار با نور» در محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قرآن کریم شامل ۵۰ اثر در اندازه‌های ۷۰×۵۰ از ۲۱ هنرمند از جمله سیدمسعود شجاعی طباطبایی،‌ عباس گودرزی،‌ محمدرضا دوست محمدی، ‌سالار عشرت خواه،‌ حسین نقیبی،‌ عامر الجازع‌ و احمد خلیل از عراق و کمال شریف از یمن تا ۱۴ مرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ دایر است.

نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه اندیشه

نمایشگاه گروهی تخصصی خوشنویسی معلی با عنوان «بیدار شو» همزمان با دهه دوم محرم تا ۱۸ مرداد در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه ‎‏ به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه دایر است.

در این نمایشگاه ۲۸ اثر از آثار هنرمندان؛ معصومه آزموده، امیر امیرابراهیمی، محمد امیری، اکرم باقری، نازنین پارسی‌منش، نوشین حسن رعیت، ریحانه خانی، سمیرا دیده‌بان، عاطفه رفیع، مهشید رعیت، علی روشنی، سمانه رئیسی‌کیا، مژگان زند، محبوبه صانعی، هاجر ظریفیان، لیلا عبدالمالکی، زینب عنایتی‌زاده، سلمان غفاری، جواد فاطمی مقدم، رئوفه فخار، حمید فردوسی، زینب فرمانیان، مرضیه کارگر، مریم کاشانی، کیان کیانی، زهرا گرامی، رضا ولدخانی و فائزه یگانه به نمایش گذاشته می‌شود.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: روشنگری امام حسین (ع) چه قبل از قیام و چه با شروع قیام و عدم بیعت با یزید در مدینه و در طول قیام با گفتار و رفتارشان، باعث آگاهی‌بخشی به جامعه خفته آن روزگار بود. واقعه عاشورا، بازتابی سریع هم در عرصه سیاسی داشت که به وقوع قیام‌ها و حرکت‌های متعدد در شهرهای اسلامی و سست شدن پایه‌های حکومت بنی امیه منجر شد. دومین نمایشگاه تخصصی گروهی خوشنویسی معلی با عنوان «بیدار شو» وجه تسمیه است بر بیداری و روشنگری دل‌های خفته.

«نقش شیدایی» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «نقش شیدایی» شامل ۳۲ اثر نقاشی قهوه‌خانه‌‎ای، نقاشی، نقاشیخط و نگارگری با مضامین عاشورایی و دینی با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد محمود فرشچیان و بنیاد فرهنگی هنری رودکی تا ۱۴ مرداد در روزهای عادی ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نشانی خیابان پاسداران، مقابل بوستان نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«اشک» در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه عکس‌های عاشورایی «اشک» نهم تا ۱۵ مرداد ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس(غرب)، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا دایر است. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ از هنرمندان منتخب با موضوع محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با محوریت روز تاسوعا و عاشورا، موکب‌های پذیرایی، تعزیه، آیین‌های بومی و محلی و سخنرانی‌های مذهبی است.

«سوگ کودکان» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه عکس «سوگ کودکان» همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا ۲۴ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار، شماره ۲۴ دایر است. این نمایشگاه مشتمل بر ۲۰ اثر در ابعاد ۳۰ در ۴۰، کاری از هنرمندان منتخب، با موضوع کودکان در فضای محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

«عزای محرم» در برج آزادی

نمایشگاه اینفوگرافیک «عزای محرم» به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با هدف گسترش فرهنگ و آشنایی بیشتر هموطنان با فرهنگ عاشورایی و وقایع کربلا تا ۱۹ مرداد همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه آیینه مجموعه برج آزادی برپاست. در این نمایشگاه به بررسی عاشورا از نگاه اندیشمندان جهان، آداب و رسوم صحیح عزاداری در ایران پرداخته شده است.

نمایش آثار دیوراما «این خانه عزادار حسین(ع) است»

نمایشگاه آثار دیوراما (ژرفانما) مسلم علم‌زاده با عنوان «این خانه عزادار حسین(ع) است» ۱۳مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۲۲ مرداد همه روزه به جز روزهای تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه حاصل یک سال طراحی و اجرا بر روی ۱۵ اثر دیوراما است که به صورت قاب‌های قابل نصب بر روی دیوار ساخته و ارائه شده است. این آثار نمونه‌های ساخته شده از روی تصاویر بناهای موجود در شهرهای تهران، مشهد و بوشهر هستند که حاصل چند سال عکاسی و گردش در محلات مختلف این شهرها توسط هنرمند بوده و بخشی از این بناها دیگر موجود نیست.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«روایت سرخ» و «رویداد عهد» در موزه امام علی(ع)

نمایشگاه نقاشی «روایت سرخ» منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با موضوع عاشورا به مناسبت ماه محرم با آثار هنرمندانی همچون رزیتا شرف‌جهان، احمد خلیلی‌فرد، رضا هدایت، لیلی درخشانی، آنه محمد تاتاری، سوزان وزیری، رضوان صادق‌زاده، محمدحسین ذبیحی، حمید جعفری شکیب، حسن یاقوتی، بهنام کامرانی، مرتضی اسدی، حسن سلطانی و بهروز مهربخش تا ۲۶ شهریور به غیر از روزهای تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷، در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برپاست.

همچنین نمایشگاه منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با عنوان «رویداد عهد» به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۶ تیر تا ۲۸ اسفند در این موزه میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه منتخبی از آثار گنجینه موزه شامل نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، حجم و آثار گرافیکی است که وجه مشترک آثار، ابراز ارادت و علاقه هنرمندان به حضرت علی(ع) است.

«همچنان جاری» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) تا ۲۲ شهریور به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ اثر؛ ۴۵ اثر از ۲۳ هنرمند از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۲۳ اثر از ۹ هنرمند از گنجینه حوزه هنری و ۲ اثر از مجموعه شخصی مهدی طالع‌نیا و ۲۰ قطعه از ادوات و لوازم تعزیه از موزه دریایی اراک به نمایش گذاشته شده است.

«منتخبی از ۷۰ سال مجسمه‌سازی ایران»

نمایشگاه گروهی «منتخبی از هفتاد سال مجسمه‌سازی ایران» با نمایش ۱۵۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند همچون بهمن محصص، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، پرویز کلانتری، علی‌اکبر صادقی، فرشید مثقالی، ایرج زند، مهدی سحابی، فریده لاشایی، پروانه اعتمادی، فرهاد مشیری، بیژن نعمتی شریف، بهمن دادخواه، تاها بهبهانی، توکل اسماعیلی و فریدون آو، ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ افتتاح می‌شود و تا هفتم شهریور ساعت ۱۱ تا ۲۱ ادامه دارد.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«انسان پادشکننده» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی «انسان پادشکننده» با آثاری از فرح ابوالقاسم، پویا آریانپور، مصطفی دشتی، نیلوفر قادری‌نژاد، آنه محمد تاتاری، احمد مرشدلو، نیکزاد نجومی و مینا نادری، ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ افتتاح می‌شود و تا یکم شهریور به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

«ممتد مؤکد» در نگارخانه والی

نمایشگاه آثار حسن مهربانی با عنوان «ممتد مؤکد» ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۳۱ مرداد ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. نگارخانه والی شنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه باستان‌شناسی و «یک سکوت» در اُ

نمایشگاه «پژوهشی ژرف و سترگ و غریب در باب اشیای باستانی تمدن‌های آینده» به کوشش فرامرز کیهانی، ۱۳ تا ۳۰ مرداد دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «در پی اکتشافی انقلابی در آخرین ماه‌های سال ۱۴۰۱، تیمی از باستان‌شناسان ایرانی به سرپرستی دکتر فرامرز کیهانی با دروازه‌ای ناشناخته در شهر باستانی شوش روبه رو شدند. این کشف غیرمنتظره از ابتدا تاکنون توجه جوامع علمی در جهان را به خود معطوف کرده است. «پژوهشی ژرف و سترگ و غریب در باب اشیا باستانی تمدن‌های آینده» یافته‌های تیم‌های باستان‌شناسی ایرانی به سرپرستی دکتر کیهانی را ارائه می‌دهد.»

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

همچنین گالری اُ، ۱۳ تا ۳۰ مرداد نمایشگاه آثار علی رحیمی (م.۱۳۷۴ دایکندی، افغانستان) را با عنوان «یک سکوت» برگزار می‌کند. در بخشی از معرفی این نمایشگاه آمده است: آنچه آثار علی رحیمی را از نقاشی‌های رایج، جایی که سوژه در مرکز توجه است، متمایز می‌کند، تاکید بر فضا، هم از لحاظ بصری و هم مفهومی، به جای سوژه است. فضای تاریک وسیع با تاثیری انکارنشدنی بر سوژه، به نوعی آن را به خلا می‌کشاند؛ جایی که هیچ چیز وجود ندارد، مگر یک سکوت مطلق.

نمایش «واقعیت دست‌چین شده» در گالری شریف

نمایشگاه «واقعیت دست‌چین شده» آثار نقاشی پریسیما بهرامی، ۱۳ مرداد ساعت ۱۶‎‏‎‏‎‏‎ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ مرداد دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«تا بیست» در گالری جاوید

نمایشگاه گروهی نقاشی «تا بیست» با آثار هنرمندانی همچون پرویز ابیضی، فاطمه افشاری، زهرا اکبری، سعید ایلخانی، ساجد بابایی، پارسا تاج‌بخش، مقصود تیموری، آناهیتا داراب بیگی، مهران نیک سیما، سعیده مرادی و نگار مومنی‌فر ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۲۷ مرداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

«مرداد، دو روی مرگ»

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «مرداد، دو روی مرگ» با آثاری از پریناز هاشمی، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی‌زاده، زهرا پرکاه، حسین سعلبی فرد، مهسا کریمی، مانلی منوچهری و شیما خضری ۱۳ تا ۲۵ مرداد ساعت ۱۷ تا ۲۱ در پروژه‌های آرتیبیشن: استخر به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان رضایی، پلاک ۶۱، ایوان ربط دایر است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: مرداد تنها گرمای آتشین و طراوت خورشید نیست؛ واژه‌ امرداد در متون زرتشتی به معنای نامیرا به عنوان نامی برای دومین ماه از فصل تموز یا همان تابستان اطلاق شده است و امروز در طی دوران بنا به تغییرات در گویش محاوره به اشتباه مرداد خوانده می‌شود و معنای آن به میرایی ختم می‌شود. آنچه در این تغییر ناشنیده مانده، مرز باریک و در مفهومی حقیقی یکسان بودن این دو واژه است، همان جایی که مرگ و نیستی به گفته‌ گذشتگان به بودنی دیگر می‌رسد.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«فراموش-م-نکن»

نمایشگاه «فراموش-م-نکن» آثار طراحی کیانا خزچین ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۴ مرداد هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۰ برقرار است. گالری بُستان دوشنبه‌ها تعطیل است.

«تجربه‌های کارگاهی» و نقاشی‌های فرهاد خردمند

نمایشگاه گروهی عکس با مدیریت مهران مهاجر، ۱۳ تا ۲۳ مرداد ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ دایر است. گالری روزهای شنبه تعطیل است. همچنین نمایشگاه نقاشی‌های فرهاد خردمند ۱۳ تا ۲۴ مرداد ساعت ۱۶ تا ۲۰ در سرداب این نگارخانه برپاست.

«طنین زندگی» در نگارخانه شفق

ششمین نمایشگاه سالیانه گروهی عکس با عنوان «طنین زندگی» ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا ۲۳ مرداد ساعت ۹ تا ۱۹ ادامه دارد. در این نمایشگاه ۲۶ اثر از ۲۰ عکاس در قالب سیاه و سفید به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

نمایشگاه «طنین زندگی» از سال ۱۳۹۵ هر سال به همت باشگاه عکاسان طنین برگزار می‌شود؛ تصاویر این نمایشگاه امسال با رویکرد تجربه زیستن هنرمند و نگاه خلاقانه به محیط زندگی خود انتخاب شده است.

آرش اربابی، اردیان یعقوبی سیسی، امید پورنجف، زهرا حبیبیانی، فرشاد دباقی، ستاره سلطانی، جواد شیدا، شهلا صبوری، مجید طریقتی، حجت ظفرخواه، میثاق عربی، زیبا علیرضایی، مهدی فرزامی، مسعود مایانباری، مهریار مدرس، صابر ملکی، محمدرضا نقیبی، نگار نوروزی زمرد، فاطمه یمینی‌فر و رحیم یوسفی از عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. بهزاد بهزادنیا عهده‌دار انتخاب آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

‎‏‎‏‎‏‎«آشفتگی سبز» در غزال روستا

نمایشگاه گروهی نقاشی و اینستالیشن با نمایشگاه‌گردانی سارا جعفری، ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری غزال روستا به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، کوچه زیبا، پلاک ۲۶ افتتاح می‌شود و تا ۲۳ مرداد به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۲۱ ادامه دارد.

«یافته» در نگارخانه هوم

نمایشگاه آثار نقاشی اهورا خلج با عنوان «یافته» ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۲۱ مرداد به جز چهارشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ دایر است.

«نقشی با خط» در نگارخانه هنر

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط با عنوان «نقشی با خط» ۱۱ تا ۲۰ مرداد ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپاست. در این نمایشگاه که در دو بخش خوشنویسی سنتی و نقاشی‌خط برگزار می‌شود، ۳۰ اثر از ۱۹ هنرمند به نمایش درمی‌آید.

شقایق امینی، شقایق بالندری، حسام بی‌باک، ژینوس ترابیان، مهسا چراغلو، یونس چناری، سیدعلی حسینیان، فریبا حمزه، فاطمه دمیرچی، احمدرضا رحیمی، نوشین رعیت، زهرا عابدینی، مهرک عبدالصالحی، لیلا عزتی، گلناز فرهمندفر، ریحانه کاوسی، امیرحسین کریمخانی‌فرد، حنانه گلی، نفیسه موثقی و مریم مومنی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «نقشی با خط» هستند. طراحی پوستر نمایشگاه را نیز احمدرضا رحیمی برعهده داشته است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

نمایشگاه آثار مرضیه صمدزاده در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه انفرادی آثار طراحی و رنگ روغن مرضیه صمدزاده ۱۳ مرداد ساعت ۱۵ در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته روزهای شنبه تا پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان است، این نمایشگاه شامل ۳۴ اثر در زمینه سیاه قلم و رنگ‌روغن است.

صمدزاده حدود ۳۰ سال در آموزش و پرورش به آموزش فرزندان ایران اشتغال داشته است و پس از بازنشستگی در حوزه هنر نقاشی به شکل جدی وارد شده و در طول سالیان گذشته در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت کرده است.

«دیوانه بازی» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی علی شریفی با عنوان «دیوانه بازی»، ۱۳ مرداد ساعت ۱۶ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ۲۰ مرداد به جز شنبه‌ها ساعت ١٣ تا ٢٠ دایر است.

برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های شگفت‌انگیز با موضوع خودرو

نخستین نمایشگاه تخصصی نقاشی خودرو با آثار علی سلیمانی، ۱۲ تا ۲۰ مرداد در موزه خودروهای تاریخی ایران برپا خواهد شد. سلیمانی در به تصویر درآوردن این خودروها از تکنیک مداد رنگی و ماژیک به سبک رئال استفاده کرده است، سبک کار او باعث شده تا این نقاشی‌ها در نگاه اول به عکس شباهت داشته باشند.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

سلیمانی اکنون در نظر دارد هشت تا ۱۰ اثر از نقاشی‌های خود را با موضوع خودرو در موزه به نمایش بگذارد. وی به تازگی یکی از ماشین‌های موزه خودرو را نقاشی کرده و در نظر دارد پس از نمایشگاه، این نقاشی را به موزه خودروهای تاریخی اهدا کند.

این نقاشی از روی یکی از خودروهای موزه به نام «MPV تهران» کشیده شده است. MPV تهران تنها محصول مشترک مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است که نام آن را از حروف اختصاری انگلیسی این سه کمپانی گرفته‌اند و چون به سفارش تهران ساخته شده کلمه «تهران» را نیز به آن اضافه کرده‌اند.

صبا میزبان «هنر در گستره خط و رنگ»

نمایشگاه نقاشی گروهی «هنر در گستره خط و رنگ» شامل ۷۰ اثر در قالب‌های مختلف هنری از نقاشی، طراحی و نقاشیخط از حسن صیادچمنی و بیش از ۵۰ هنرجوی این هنرمند، ۱۲ مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهیدبرادران مظفر، شماره ۱۲۵ افتتاح می‌شود و تا ۱۶ مرداد به جز روزهای تعطیل ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

آثار ارائه شده در گستره خط و رنگ، در انواع تکنیک‌ها از طراحی، رنگ روغن، اکرولیک، پاستل، گواش، میکس مدیا، مداد رنگی و مداد و در طیف وسیعی از گرایش‌ها و شیوه‌های هنری از جمله رئال، انتزاعی، مفهومی و حتی نقاشی ایرانی است.

صیادچمنی دانش‌آموخته پژوهش هنر و شاگرد استاد صاحب سبک ایرانی مرتضی کاتوزیان بوده است، صیادچمنی از سال ۱۳۸۶ تا امروز به نقاشی و از سال ۱۳۹۰ به تدریس هنر اشتغال دارد.

«خِشت خام» در آتشزاد

نمایشگاه انفرادی مجسمه از آثار منیر مهران‌پور با عنوان «خِشت خام» ۱۲ مرداد ساعت ۱۶ در نگارخانه آتشزاد به نشانی خیابان شهیدعباسپور(توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳، طبقه ۲، واحد هشت افتتاح می‌شود و تا ۱۶ مرداد به جز شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۸ ادامه دارد. اختتامیه این نمایشگاه ۱۷ مرداد ساعت ۱۵ تا ۱۸ است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«هزارتو» در خانه هنرمندان ایران

سومین مجموعه از پروژه «ناعکاسی» با آثار امیرحسین محمدکریمی با عنوان «هزارتو»، با همکاری گالری ریشه و کالکتیو متافور، چهارم تا ۲۴ مرداد در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست. خانه هنرمندان ایران شنبه‌ها تعطیل است.

در بخشی از توضیح پروژه ناعکاسی آمده است: «[نا]عکاس شاید هنوز کاسب کارانه نمی‌اندیشد. مسئله‌مندی‌های خودش را جست و جو می‌کند، بی‌آنکه سودایی در سر داشته باشد تا قله‌ای را فتح کند. کرده‌هایش و به جا مانده‌هایش پیشروتر از آوازه‌اش در حرکت خواهند بود (اگر تمنای شهرت در کار باشد).»«نقاشی‌های شهریور تا دی ۱۴۰۱» در اعتماد

نمایشگاه «نقاشی‌های شهریور تا دی ۱۴۰۱» آثار سیما چاووشی و مصطفی دشتی تا ۳۱ مرداد به جز دوﺷﻨﺒﻪ‌ﻫﺎ روزﻫﺎی هفته ساعت ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست.

«بدایع الزمان» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «بدایع الزمان»؛ عکس‌هایی از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار، حاصل پژوهش محمدرضا طهماسب‌پور پژوهشگر تاریخ عکاسی ایران تا ۲۶ مرداد روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۸۰ قطعه عکس از معماری‌، طب، حمل و نقل، تکنولوژی‌های تازه نظامی، تلگراف، صنعت چاپ، پرورش گیاهان و گل‌های جدید، مجسمه‌سازی، تئاتر، موسیقی و تمرین‌های نظامی و ....ارایه شده است.

«از قهوه‌خانه تا سقاخانه» در نگارخانه لاله

نمایشگاه «از قهوه‌خانه تا سقاخانه و منتخب هنرمندان نوگرای ایران» با آثار هنرمندانی همچون توکل اسماعیلی(مش اسماعیل)، ناصر اویسی، رضا بانگیز، تاها بهبهانی، صادق تبریزی، پرویز تناولی، مهدی حسینی، محمدرضا حمیدی، کامبیز درمبخش، محمد فراهانی، مهرداد فلاح، حسین قوللر آقاسی، آنه محمد تاتاری، محمد مدبر، نصرت‌الله مسلمیان، احمد نصرالهی و منوچهر نیازی تا ۲۳ مرداد شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۸، پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳، جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«پشت دریاها» در گالری +٢

نمایشگاه حجم از آثار محمد پیریایی با عنوان «پشت دریاها» تا ۲۰ مرداد جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰، سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است. گالری ۲+ شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل است.

«جایی دیگر» در پروژه‌های آران

نمایشگاه گروهی «جایی دیگر» با آثار مهدی فرهادیان، نسیم داوری، فاطمه بهمن سیاهمرد، کوشا موسوی، مریم فرشاد، شقایق احمدیان، حامد صحیحی، سارا توانا، شهریار قرایی، مریم فرزادیان، مرجان هشیار، ساناهین باباجانیانس، سارا عصاره، شهرزاد عراقی‌نژاد، سیامک نصر و لیلا نورایی تا ۲۰ مرداد به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

«راه می‌رویم، حرف می‌زنیم» در عصر

نمایشگاه گروهی «راه می‌رویم، حرف می‌زنیم» با گردآوری زروان روح‌بخشان با آثار هنرمندانی همچون هما بذرافشان، علی خاتم‌ساز و شهگل صفرزاده ۳۰ تیر تا ۲۰ مرداد به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«بازخوانی یک فاجعه» در خانه عکاسان

نمایشگاه عکس «بازخوانیِ یک فاجعه» آثار ژیل پِرس عکاس فرانسوی، از جنگ بوسنی تا ۲۰ مرداد روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۹ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ دایر است.

«بازخوانیِ یک فاجعه» روایتی تصویری از این عکاس فرانسوی صاحب‌نام است که از سپتامبر ۱۹۹۳ به مدت سه ماه در جنگ بوسنی حضور داشته و از شهرهای توزلا، موستار، سارایوو و بوسنی مرکزی؛ تصاویری تلخ از پناهندگان، کسانی که پشت سر مانده بودند، مجروحان و کشته‌شدگان مسلمان بوسنی را عکاسی کرده است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

«نمادها» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار فاطمه شکوری با عنوان «نمادها» تا ۱۷ مرداد از دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

«دو نیمه ی یک نقطه ی کور»

نمایشگاه «دو نیمه ی یک نقطه ی کور» آثار نقاشی‌ یحیی گمار تا ۱۷ مرداد ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است.

«غیاب» در اثر

نمایشگاه آثار نقاشی پویا رضی با عنوان «غیاب» با همکاری گالری اثر تا ۱۶ مرداد دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

گالری‌گردی در ماه محرم؛ «جدال نار با نور»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.