رئیس شورای اسلامی شهر طرقبه با اشاره به تخصیص بودجه زیارت به مشهد، خواستار اختصاص بخشی از آن به شهرستان طرقبه شاندیز شد.

اختصاص بخشی از بودجه زیارت مشهد به طرقبه و شاندیز

به گزارش قدس خراسان، جواد عابدینی در جلسه شورای اسلامی شهرستان طرقبه توسعه بی رویه ساخت و سازها و افزایش باغ ویلاها و انبوه سازی‌ها در قالب‌های مختلف در شهرستان را با وجود نبود زیر ساخت‌های مناسب، خطری برای شهرستان برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر طرقبه با اشاره به تخصیص بودجه زیارت به مشهد، خواستار اختصاص بخشی از آن به شهرستان طرقبه شاندیز شد زیرا تعداد زیادی از زائران حرم امام رضا (ع) و همچنین مجاوران برای اوقات فراغت به این شهرستان سفر و از امکانات و ظرفیت‌های طرقبه شاندیز استفاده می‌کنند.

مخازن آب شهرستان طرقبه شاندیز پاسخگوی جمعیت این شهرستان و مسافران و گردشگران نیست

در ادامه، عبداللهی، مدیر شبکه آب و فاضلاب شهرستان طرقبه شاندیز نیز اظهار کرد: متأسفانه در شرایط بحران شدید آب قرار داریم.

دیر شبکه آب و فاضلاب شهرستان طرقبه شاندیز به نبود زیر ساخت‌های مناسب در سال‌های گذشته و کمبود ظرفیت مخازن آب شهرشاندیز اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ماه ساخت سه مخزن آب در شاندیز آغاز شد که امیدواریم در چند ماه پیش رو شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

وی افزود: با تکمیل و بهره برداری از این مخازن، ظرفیت ذخیره آب به ۹۰۰۰ مترمکعب افزایش خواهد یافت.

عبداللهی فرسودگی شبکه توزیع آب شرب را نیز یکی از مشکلات مهم اداره آبفا برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه ساخت و سازهای بی رویه در حریم روستاها و شهرها و بهره برداری نامناسب از سفره‌های زیر زمینی در باغ ویلاها موجب کمبود آب در روستاها شده است که تلاش می‌کنیم با استفاده از تانکر از این شرایط خاص عبور کنیم.

هشدار نسبت به اسکان بی رویه مهاجریان از شهرهای مرزی در منطقه شاندیز

غلامرضا جودی رئیس شورای اسلامی شهر شاندیز نیز گفت: شاندیز به عنوان تنفس گاه و تفرج گاه کلان شهر مذهبی مشهد با توجه به حضور مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

جودی همچنین نسبت به اسکان بی رویه مهاجریان از شهرهای مرزی در منطقه شاندیز هشدار داد و اختلاف فرهنگ‌های بوجود آمده را موجب نابسامانی و هرج و مرج در منطقه دانست و خواستار برنامه ریزی مناسب در این خصوص شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.