ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه خودداری از افشای اطلاعات نیروهایش و به دلیل نگرانی از کاهش روحیه یگان‌های نظامی خود، جزئیات مربوط به مخالفت نیروهای ذخیره‌ ارتش با طرح اصلاحات قضایی را منتشر نکرده و بزرگی ابعاد این پدیده را پنهان می‌کند تا به این شکل از گسترش آن در سطح سیاسی جلوگیری کند.

ارتش رژیم صهیونیستی بزرگی پدیده سرپیچی نظامیان را پنهان می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص امروز (سه‌شنبه) نوشت، فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی سعی می‌کند ابعاد واقعی پدیده انصراف نیروهای ذخیره از حضور داوطلبانه در ماموریت‌ها در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی را پنهان کند و به همین دلیل بخش بزرگی از پیامدهای این بحران هنوز قابل رویت نیست.

هاآرتص نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که نمی‌خواهد داده‌های اطلاعاتی را در اختیار "دشمنان" قرار دهد، می‌گوید هرگز تعداد نیروهای ذخیره‌ای که حضور داوطلبانه خود را در ارتش متوقف کردند، منتشر نخواهد کرد اما دلایل دیگری وجود دارد که اولین آنها نگرانی از آسیب دیدن روحیه یگان‌ها و تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه این پدیده در سطح سیاسی است.

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، جو افسرده‌ای بر ستاد کل ارتش حاکم صهیونیستی است و هرتزی هالوی، رئیس ستاد و دیگر ژنرال‌های ارتش از آسیب‌های روبه فزونی به آمادگی یگان‌ها و فرماندهی عملیات‌های نظامی، تنش میان نیروهای ذخیره و تنش‌های داخلی یگان‌ها که به شدت دچار اختلافات سیاسی درباره طرح اصلاحات شدند، آگاه هستند.

هاآرتص نوشت، دستان فرماندهی ارتش صهیونیستی بسته است و با وجود درخواست‌ها از نیروهای ذخیره برای آسیب نزدن به ارتش اما در این میان اقدامات چشمگیر و یا پیشرویی علیه کسانی که تصمیم به توقف حضور داوطلبانه خود در ارتش گرفتند، انجام نشده است.

هرگونه اظهارنظری از سوی یکی از ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه طرح اصلاحات قضایی و یا صحبتی که موجب کاهش توانمندی‌های ارتش شود، می‌تواند به حملات وزرا و اعضای ائتلاف حاکم در کنست علیه افسران منجر شود.

آموس هرئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص گفت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آنکه در آوریل مجبور شد از برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ منصرف شود، در نشستی پشت درهای بسته علیه رئیس ستاد کل ارتش و ژنرال‌های آن صحبت کرد. تنش میان نتانیاهو و وزرایش و فرماندهان ارتش در هر نشستی که با هم دارند، آشکار است. بخشی از وزرا خصومت خود در مورد ژنرال‌ها و تمامی مسؤولان دستگاه امنیتی تل‌آویو را پنهان نمی‌کنند. ادعاهای بلوک راست درباره کودتای نظامی تهدیدی واقعی، قبل از گام‌های بعدی طرح تضعیف دستگاه قضایی است.

هاآرتص در ادامه نوشت، آسیب‌ به توانمندی‌های ارتش صهیونیستی و انتقال آن به افسران دائمی و نظامیان به خوبی احساس می‌شود و به نظر می‌رسد در آینده به سربازان جدید نیز خواهد رسید.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نوشت، نیروی هوایی در زمینه کسب موافقت نیروهای کادر پرواز در رده‌های میانی برای تمدید خدمت دائمی‌شان با مشکلاتی روبه‌رو است. تنش‌های داخلی میان نیروهای ذخیره و افسران دائمی حامی طرح اصلاحات قضایی رو به افزایش بوده و به شکل ویژه‌ای در میان کادر فنی و پرواز نمود پیدا کرده است.

همچنین هاآرتص نوشت، سیستم رتبه‌بندی و هدایت نیروی هوایی که تا حد زیادی با نیروهای ذخیره پیشکسوت در ارتباط است، به محض تصویب نهایی قانون لغو بند معقولیت در ۲۴ ژوئیه، به شدت آسیب دید و به دلیل کاهش آمادگی خلبان‌ها و کمک خلبان‌های جدید در ماه‌های آتی، این امر می‌تواند بر کیفیت امنیت پرواز در سال‌های آتی تاثیر بگذارد.

ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند واقعیت موجود در داخل خود را پنهان کند، در همین راستا اسکادران جنگنده‌های این ارتش به رسانه‌ها اعلام کرد که غیبت هیچ خلبانی ثبت نشده و همین مساله موجب خشم گسترده نیروهای ذخیره یگان هوایی شد چراکه پیش از این چهار خلبان این اسکادران انصراف خود از ارتش را اعلام کردند و همین امر موجب وخامت بحران اعتماد میان نیروهای ذخیره شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.