پزشکان انگلیسی اعلام کردند که در اعتراض به خودداری دولت «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس از مذاکره با نمایندگانشان بر سر شرایط کاری و حقوق، در ماه سپتامبر نیز اعتصاب‌ها را ادامه خواهند داد.

اعتصاب‌ به علت «حقوق پایین» ادامه خواهد یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، اتحادیه موسوم به «انجمن پزشکی بریتانیا» در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد که پزشکان متخصصی که برای «سرویس سلامت ملی» انگلیس (NHS) کار می‌کنند در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ سپتامبر (۲۸ و ۲۹ شهریور) برای مدت ۴۸ ساعت اعتصاب خواهند کرد.

روزنامه مصری «الیوم السابع» با اعلام این مطلب گزارش داد که «ریشی سوناک» چندی پیش مذاکرات بیشتر با نمایندگان پزشکان معترض انگلیسی را منتفی دانسته و تاکید کرده بود که پیشنهاد دولتش در ماه گذشته میلادی برای افزایش حقوق‌های کارمندان بخش دولتی به اندازه شش درصد و بیشتر، «نهایی» محسوب می‌شود.

بر اساس اعلام اتحادیه «انجمن پزشکی بریتانیا»، پزشکان متخصص تحت پوشش این اتحادیه همچنین در روزهای پنجشنبه ۲۴ اوت و جمعه ۲۵ اوت (دوم و سوم شهریور) اعتصابی دو روزه را برگزار می‌کنند.

به این ترتیب طبق این فراخوان‌ها خدمات سرویس سلامت ملی انگلیس با اختلال شدید درگیر می‌شود.

فراخوان‌های اعتصابات جدید پزشکان در انگلیس در حالی اعلام شده است که اعتصابات قبلی آنها به لغو ده‌ها هزار قرار ملاقات پزشکی (ویزیت بیماران) منجر شد و فشارها را بر سرویس سلامت ملی انگلیس (NHS) دو چندان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.