مدیر حج و زیارت ایلام از ثبت‌نام پنج هزار نفر از شهروندان استان در سامانه "سماح" به منظور شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) خبر داد.

ثبت نام پنج هزار ایلامی در سامانه سماح

به گزارش قدس آنلاین، سجاد رحمانی اظهار داشت: انتظار می‌رود با نزدیکی به ایام پیاده‌روی اربعین شاهد ازدحام در ثبت‌نام زائران باشیم بنابراین می‌طلبد زائران ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد زائران از سراسر کشور مرز مهران را برای رفتن به کربلای معلی انتخاب کرده‌اند، بیان کرد: علاقه‌مندان برای پیش ثبت‌نام در پیاده‌روی اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir اقدام به نام‌نویسی کرده یا به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت ایلام با بیان اینکه تعداد ۱۴ دفتر زیارتی در استان فعال است، تاکید کرد: دفاتر و شرکت‌های مجاز خدمات سفر و زیارت مشخص شده و مردم نباید فریب برخی از افراد سودجو را برای ثبت نام اربعین بخورند.

رحمانی با اشاره به اینکه زائران اربعین به پرداخت حق بیمه در سامانه سماح توجه داشته باشند، اظهار کرد: زائران باید ضمن مراجعه به سامانه سماح نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند تا ثبت‌نام آنها قطعی شود.

وی تاکید کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه‌های منقضی و دارای اعتبار زیر ۶ ماه حتماً به مراکز صدور گذرنامه در شهرستان یا استان‌ مراجعه کنند چون در مرز ابزار و امکان تمدید گذرنامه وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.