رییس بنیاد مسکن گفت: هم‌اکنون برای حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند صادر شده و ان‌شاءالله تا پایان برنامه هفتم این رقم به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

تمام خانه‌های روستایی در برنامه هفتم سنددار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد اظهار کرد: در هفته‌های اخیر به طور مرتب در جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شویم و موضوعات مربوط به ماموریتهای بنیاد مسکن در برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: عمده مباحث برنامه هفتم توسعه درخصوص بنیاد مسکن مشابه برنامه ششم است. یکی از این موارد به اجرای طرح‌های هادی مربوط می‌شود. طبق این طرح ۵ تا ۸ درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها باید برای اجرای طرح‌های هادی اختصاص داده شود.

رییس بنیاد مسکن تاکید کرد: در یکی دیگر از موارد پیشنهادی برنامه هفتم دولت مکلف شده سالیانه برای حداقل سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وام ساخت با نرخ سود ۵ درصد پرداخت کند.

نیکزاد با بیان اینکه سنددار کردن خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از دیگر موارد در برنامه هفتم توسعه محسوب می‌شود گفت: هم‌اکنون برای حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی سند صادر شده و انشاءالله تا پایان برنامه هفتم این رقم به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

به گفته وی همچنین بنیاد مسکن طبق برنامه هفتم توسعه باید نوسازی واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را ادامه دهد. در حال حاضر ۵۴ درصد واحدهای روستایی کشور نوسازی شده و برنامه ما این است که تا سال ۱۴۱۰ جشن نوسازی تمامی واحدهای روستایی را برگزار می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.