وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با رئیس جمهور عزل‌شده نیجر، بر تلاش واشنگتن به منظور یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای حل بحران کنونی در این کشور تاکید کرد.

تماس تلفنی بلینکن با رئیس جمهور عزل‌شده نیجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از تماس تلفنی با محمد بازوم، رئیس جمهور نیجر که پس از کودتای نظامی در این کشور، از سمتش عزل شده است، بر تلاش آمریکا جهت حل و فصل بحران در این کشور آفریقایی تاکید کرد.

بلینکن در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: به منظور یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران ساختاری جاری در نیجر، با بازوم، رئیس جمهور این کشور صحبت کردم. آمریکا بر درخواستش مبنی بر آزادی بی‌درنگ او و خانواده‌اش تاکید دارد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد) کاخ ریاست جمهوری را محاصر کرده و با بازداشت محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور، وی را عزل کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومترمربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از آن اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.