اتحادیه آفریقا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش برای انجام کودتا در نیجر را محکوم کردند.

واکنش اتحادیه‌های آفریقا و اروپا به‌تلاش برای انجام کودتا درنیجر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، اتحادیه آفریقا امروز چهارشنبه ضمن محکوم کردن شدید تلاش گارد ریاست جمهوری نیجر برای انجام کودتا در این کشور، از کودتاگران خواست فورا عقب‌ نشینی کرده و رئیس جمهور این کشور را آزاد کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) در بیانیه های جداگانه ای «تلاش برای کودتا» در نیجر را محکوم کرده و خواستار آزادی «محمد بازوم» (Mohamed Bazoum) رئیس جمهور این کشور شدند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این خصوص اعلام کرد که بروکسل «بسیار نگران رویدادهای جاری در نیامی» است.

وی در پیامی توییتری در این خصوص به زبان فرانسوی نوشت: بروکسل هرگونه تلاش برای بی ثبات کردن دموکراسی و تهدید ثبات نیجر را محکوم می کند.

واکنش اتحادیه‌های آفریقا و اروپا به‌تلاش برای انجام کودتا درنیجر

این در حالیست که ارتش نیجر به گارد ریاست جمهوری این کشور برای پایان دادن به کودتا ضرب الاجل داد.

بنا به گزارش های رسانه ای ارتش نیجر روز چهارشنبه اعلام کرد که به گارد ریاست جمهوری هشدار داده است که رئیس جمهور این کشور را آزاد کنند.

با این حال بنا به گزارش ها، گارد ریاست جمهوری نیجر از آزاد کردن «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور امتناع کرده است.

یکی از اعضای دفتر رسانه ای رئیس جمهور نیجر در این باره اعلام کرد که اطلاعات دقیقی از بازداشت رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری در دست نیست.

این مقام ریاست جمهوری نیجر گفت که وضعیت در نیامی پایتخت نیجر عادی است و هیچ گونه اقدام نظامی تاکنون رخ نداده است. به گفته این مقام آگاه، سربازان کاخ ریاست جمهوری نیجر، بدون ارائه هیچگونه توضیحی، از ورود برخی از کارکنان کاخ ریاست جمهوری به داخل جلوگیری کردند.

«محمد بازوم» رئیس جمهورنیجر امروز چهارشنبه از سوی سربازان گارد ریاست جمهوری این کشور بازداشت شد. این تحول پس از آن رخ داد که سربازان گارد ریاست جمهوری نیجر، دفتر محمد بازوم را در نیامی پایتخت این کشور محاصره کردند.

رویترز به نقل از خبرنگاران میدانی خود در نیجر نوشته بود که خودروهای نظامی، ورودی کاخ ریاست جمهوری این کشور را مسدود کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.