رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: اینکه می‌گویند دارو و مولفه‌های سلامت از شمول تحریم‌ها خارج است، واقعیت ندارد و یک دروغ است و سند این مدعا هم مانع‌تراشی در راستای تلاش‌های مجموعه هلال‌احمر برای کاهش و رفع مشکلات حوزه دارویی است.

پیرحسین کولیوند: هلال‌احمر همچنان «هلکوپتر دید در شب» ندارد/ دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست

پیرحسین کولیوند افزود: آثار ظالمانه تحریم‌ها بر همه مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور وجود دارد. دروغ می‌گویند که دارو و مولفه‌های سلامت تحریم نیست؛ البته جمعیت هلال‌احمر تمام توان خود را برای کاهش و رفع موانع در این رابطه به‌کار گرفته و از همه ظرفیت‌ها نیز در این راستا استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این زمینه حمایت‌های ارزنده‌ای داشته است اما طبیعتا برخی بخش‌ها نیز توان خود را برای ایجاد موانع بکار می‌گیرند.

وی افزود: برای نمونه، جمعیت هلال‌احمر همچنان «هلکوپتر دید در شب» در اختیار ندارد و برخی از هلکوپترها هم نیازمند بازسازی و نوسازی است، البته دولت در این زمینه کمک‌های موثری داشته و بازسازی برخی از این دستگاه‌ها آغاز شده است.

کولیوند در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر راه‌اندازی مراکز درمانی در خارج از کشور نیز عنوان کرد: راه‌اندازی و بازگشایی مراکز درمانی از جمله اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر است و اکنون ۱۲ مرکز درمانی وابسته به مجموعه هلال‌احمر در کشور (اعم از بیمارستان و کلینیک و...) فعال است و در صورت احساس نیاز، ضرورت و نبود منع قانونی، راه‌اندازی و بازگشایی مراکز درمانی در خارج از کشور هم در دستور کار این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: برای نمونه، در سال‌های گذشته یک مرکز درمانی در کشور تاجیکستان فعال بود که تعطیل شد و اکنون در حال بازگشایی است.

کولیوند تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی و بازگشایی این مراکز، پایگاه‌های درمانی هلال نیز به عنوان یک نماد از جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و توانمندی‌های جامعه ایرانی را نمایش می‌دهند.

وی با اشاره به نگاه بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تلاش شد، تجهیزات پزشکی و داروهای تولید داخل نیز صادر شده و بتواند در خارج از ایران هم مورد استفاده قرار بگیرد.

کولیوند یادآور شد: مجموعه هلال‌احمر در سواحل نیز به صورت شبانه‌روزی فعال بود. در واقع، این مجموعه یک «جمعیت» است و همه در کنار یکدیگر قرار گرفته و فعالیت می‌کنند و این امر حسن مجموعه هلال است.

ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها درباره مخاطرات سواحل

وی اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی هم در سواحل استان گلستان، گیلان و مازندران انجام شد و در این رابطه با سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون صلیب سرخ هلال‌احمر نیز هماهنگی صورت گرفته بود. رسانه‌ها نیز باید در مورد مخاطرات سواحل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند؛ زیرا که افزایش آگاهی مردم نسبت به مخاطرات سواحل، خسارات را کاهش خواهد داد.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، استانداران هم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته و کمک‌رسانی می‌کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.