سیاستمدار کارآفرین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ضمن هشدار درمورد ترس ایالات متحده از چین ناشی از وابستگی بیش از حد به این کشور، مدعی شد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، با قدرت جلوی نفوذ این کشور به امور داخلی ایالات متحده را خواهد گرفت.

سیاستمدار جمهوریخواه: آمریکا از چین می‌ترسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ویوک راماسوامی طی سخنرانی در نمایشگاه ایالت «آیووا» گفت: اگر امروز رئیس جمهور مورد علاقه من توماس جفرسون زنده بود، اعلامیه استقلالی که امضا می‌کرد، اعلامیه استقلال از چین کمونیستی بود.

وی ادامه داد: این اعلامیه استقلالی است که من به عنوان رئیس جمهور بعدی شما امضا خواهم کرد.

این سیاستمدار آمریکایی با اشاره به ماجرای حضور بالون چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا که با دستور جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور، سرنگون شد، گفت: اگر روسیه این اقدام را انجام می‌داد، تحریم‌ها را علیه این کشور شدیدتر می‌کردیم اما این کار را نسبت به چین انجام ندادیم. می‌خواهید دلیلش را بدانید؟ چون از چین می‌ترسیم و به آن وابسته‌ایم.

وی به صراحت اظهار کرد که تولید ماده مخدر "فنتانیل" در چین، مالکیت رسانه‌ اجتماعی TikTok و بدهی آمریکا که در اختیار [چین] است، همگی در "اعتیاد" ایالات متحده به رئیس جمهور چین شی جین پینگ نقش دارد.

راماسوامی که قبل از اعلام نامزدی خود چندان شناخته شده نبود در کارزارهای انتخاباتی اش وعده پایان دادن به جنگ اوکراین را نیز داده است.

بر اساس نظرسنجی پایگاه فایو.ترتی. ایت، مایک پنس معاون سابق ترامپ که از محافظه کاران سنتی حزب جمهوریخواه است در میانگین نظرسنجی های این موسسه ، از ویوک راماسوامی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی این حزب عقب‌تر است.

بر پایه این گزارش، راماسوامی در نظرسنجی‌ها رشد مداومی داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.