یک مرکز مطالعاتی فلسطینی از شرایط دشوار ۳۱ بانوی اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی خبر داد.

شرایط دشوار ۳۱ بانوی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس انلاین به نقل از المیادین، مرکز مطالعات اسرای فلسطین در گزارشی از شرایط دشواری که ۳۱ بانوی اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند خبر داد.

ریاض الاشقر مدیر این مرکز تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از نزدیک به ۴ ماه پیش ۲ بانوی اهل قدس به نام‌های فدوی حماده و نوال فتیحه را تحت شرایطی بسیار سخت در زندان محکومان جنایی «ابوکبیر» و به صورت جداگانه نگهداری می‌کند و جز یک‌بار و آن هم به تازگی، اجازه ملاقات با آن‌ها را نداده است.

الاشقر اعلام کرد که محکومان جنایی دیگری که در بند این زندان هستند رفتارهای نامناسبی با این ۲ بانوی فلسطینی صورت می‌دهند، از طبقات بالا زباله و آب داغ به محل نگهداری آنان می‌ریزند و با الفاط نامناسبی آنان را خطاب قرار می‌دهند. از سوی دیگر مسئولان این زندان رژیم صهیونیستی نیز با این ۲ بانوی اسیر فلسطینی رفتار توهین‌آمیزی دارند و در رسیدگی پزشکی به آنان نیز کوتاهی می‌کنند.

وی تاکید کرد که سیاست بازداشت بانوان فلسطینی، تازگی ندارد، اما این سیاست در جریان انتفاضه الاقصی به بهانه‌های گوناگون شدت گرفت. از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۱۷ هزار بانوی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند و در حال حاضر نیز ۳۱ بانوی فلسطینی همچنان در بند زندان‌های این رژیم هستند. از میان این ۳۱ نفر، ۳ نفر بدون تفهیم اتهام در بازداشت اداری به سر می‌برند و ۸ تن دیگر نیز به زندان با مدت بیش از ۱۰ سال محکوم شده‌اند. علاوه بر این ۸ تن از این بانوان اسیر فلسطینی، با بیماری و یا جراحات وارده از سوی صهیونیست‌ها در جریان بازداشت آنان، دست‌و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر مرکز مطالعات اسرای فلسطین از تعرض به حریم خصوصی این بانوان زندانی نیز خبر داد و گفت که افزون بر این دشواری‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی به شکل مداوم به اتاق‌های این زندانیان یورش می‌برند، آن‌ها را از دیدار و تماس تلفنی با خانواده‌هایشان بازمی‌دارند، از تحویل کتاب‌های فرهنگی یا علمی به آنان جلوگیری می‌کنند و در رسیدگی پزشکی به آنان کوتاهی می‌کنند.

الاشقر از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق زنان خواست که برای حمایت از بانوان فلسطینی در برابر جنایت‌های اشغالگران، بازداشت‌های بی‌دلیل و تحمیل احکام سنگین به مسئله ورود کنند و به شکل جدی برای آزادی این بانوان اسیر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی با انواع شکنجه و آزار روبرو هستند تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.