معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۴۷۸ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی پیش ثبت‌نام کردند که نسبت به ۱۲۷ نفر دوره قبل، چهار برابر شده است.

رشد چهار برابری داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین،  سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در سومین نشست شورای اداری شهرستان بیرجند در سال جاری افزود: استقبال چشمگیر و افزایش متقاضیان داوطلبی در انتخابات سبب افزایش مشارکت مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابات در چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مسئولیت داریم گفت: مشارکت با توجه به تلاش دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات مهمترین است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به طراحی سامانه‌ای برای پیش‌ ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور افزود: پس از این مرحله، بررسی مدارک متقاضیان شروع شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات نمایشگر مشارکت گروه‌های مختلف مردم در تعیین سرنوشت خود است گفت: هر کشوری یکسری مولفه برای قدرت خود تعریف می‌کند و در ایران اسلامی هم مولفه‌هایی وجود دارد که سبب استحکام نظام می‌شود.

طالبی از اعتقادات دینی و مذهبی، توانمندی نیروهای مسلح، قدرت مردمی و انتخابات به عنوان مولفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد و اضافه کرد: دشمن با بهره گیری از جنگ ترکیبی درصدد است تا از درون زمینه پوچی ملت ما را فراهم کند که در این زمینه تاکنون موفق نبوده است.

وی گفت: امروز از نظر توانمندی نظامی به جایی رسیده‌ایم که دشمن جرات تعرض به کشور ما را ندارد و در تاریخ آمریکا هیچ کشوری به شکل زبانی نه عملی جرات نکرده است که در مقابل آمریکا بایستد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خداوند در همه شرایط در مقابل آمریکا ایستاده است و زمانی که آمریکا، فرمانده محور مقاومت ما را به شهادت رساند، بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق موشک باران شد که خسارات بسیاری به دنبال داشت.

وی گفت: قدرت مردمی مکمل قدرت اعتقادی است و همه پیروزی‌های نظام را با همت مردم و مجاهدت‌های امام، رهبری و روحانیت کسب کرده‌ایم.

طالبی افزود: فتنه‌های مختلف در کشور با حضور همه جانبه مردم در صحنه از بین رفت و این حضور مردم سبب عقب نشینی دشمن شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت در پیش است گفت: اقدامات دولت سیزدهم باید به صورت مستمر و صادقانه برای مردم بیان شود و اگر در جایی موفقیتی حاصل نشده دلایل آن به درستی بازگو شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: دشمن تلاش می‌کند با بزرگنمایی ضعف‌ها و وارونه نمایی واقعیت‌های موجود در کشور، مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل برساند.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور همه پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته تعیین تکلیف شده‌از طرفی خیلی از طرح‌های بزرگی که در گذشته مطرح اما عملیاتی نشده بود مانند راه آهن، انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در دست اجراست.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست از دستگاه‌های اجرایی خواست برش استانی و شهرستانی اقدامات دولت سیزدهم را برای مردم تبیین کنند.

موسی سلیمی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی از جمله شفافیت اداری، راه اندازی درگاه ملی مجوزها، بهره گیری از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات و واردات، برقراری رابطه با عربستان، عضویت ایران در سازمان شانگهای و آزادسازی منابع ارزی ایران انجام شده است که باید به خوبی برای مردم بیان شود.

وی استقبال از پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس را نشانگر برگزاری انتخابات با شکوه در پایان امسال دانست و افزود: ۴۷۸ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان در سامانه پیش ثبت‌نام کردند که این آمار نسبت به انتخابات قبلی مجلس افزایش چهار برابری دارد و بیانگر این است که برای هر کرسی مجلس حدود ۱۲۰ نفر داوطلب شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور نام برد و گفت: در این راستا باید همه امکانات در اختیار برگزاری انتخابات باشد تا شاهد حضور گسترده و پر شور و نشاط مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.