معاون وزیر صمت گفت: خروج فرآوری سنگهای معدنی از حالت سنتی لازمه ایجاد ارزش افزوده است.

فرآوری سنگ های معدنی از حالت سنتی خارج می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزیر صمت در نشست با فعالان و بهره برداران معادن استان همدان با تاکید بر توسعه واحدهای فرآوری معدنی اظهار کرد: فرآوری سنگهای معدنی در مناطق مختلف کشور باید از شکل سنتی خارج شود تا بتواند ارزش افزوده لازم را ایجاد کند. 

وی افزود: بخش خصوصی با حمایت های دولت سیزدهم می‌تواند در زمینه ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری با توجه به پتانسیلهای موجود در استان‌ها وارد میدان عمل شود. 

وی با بیان اینکه محدوده های زیست محیطی هر روز بیشتر ارتقا پیدا می کند گفت : این موضوع موجب آسیب به توسعه معادن می شود به طوری که شاهد کاهش تعداد پروانه های اکتشاف صادره هستیم. 

محتشمی پور تعامل بیشتر محیط زیست و منابع طبیعی را برای استمرار تولید و اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی ضروری دانست و گفت: از ظرفیتهای معدنی موجود در استان‌ها باید به نحو احسن در راستای توسعه و رونق اقتصادی بهره بگیریم‌.

*شهرک تخصصی صنایع معدنی راه اندازی می‌شود 

 دکتر احمد شانیان در نشست با فعالان و بهره برداران معدن استان همدان گفت: در سایه حمایتهای دولت و تدبیر استاندار همدان در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد زنجیره ارزش افزوده اقدامات اثربخشی در سطح استان انجام شده است‌. 

وی از راه‌اندازی شهرک صنایع معدنی در استان خبر داد و افزود: این پروژه مهم با هدف ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری تاسیس می‌شود. 

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان به ظرفیت‌های استان همدان در زمینه سنگهای معدنی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و هماهنگی بین دستگاه های متولی در زمینه استخراج و فرآوری ذخایر معدنی طرحهای اثربخش در سطح استان اجرا کنیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.