سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان روز پنجشنبه با بیان اینکه تعامل جهان با این حکومت در آینده‌ نزدیک بهتر خواهد شد، ادعا کرد که کشورش به مرکز اتصال و ترانزیت منطقه تبدیل خواهد شد.

مقام طالبان: افغانستان مرکز اتصال و ترانزیت منطقه خواهد شد

به گزارشقدس انلاین به نقل از طلوع نیوز افغانستان، امیرخان متقی که در مراسم افتتاحیه یک پروژه شهری در کابل سخن می‌گفت، اظهار داشت که مشکلات موجود افغانستان هم در آینده حل می‌شود.

وی گفت: پس از این با کشور ما تعامل خواهد شد. پس از این افغانستان میدان رقابت منفی قدرت‌های بزرگ نخواهد بود. این‌جا ثبات و مرکز اقتصاد، اتصال و ترانزیت خواهد بود. (افغانستان) آسیای جنوبی را به آسیای مرکزی وصل خواهد کرد و نقشی بزرگی در امنیت، ثبات و اقتصاد منطقه خواهد داشت.

همچنین شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان در این مراسم از جامعه جهانی و کشورهای همسایه خواست که در راستای آبادی افغانستان قدم مثبت بر دارند.

استانکزی گفت: به جامعه بین‌المللی، بانک آسیایی، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل و دنیای غرب اعلام می‌کنم؛ آنانی‌که بیست سال در افغانستان سپری کردند، افغانستان را تخریب کردند، بمباران کردند، با خاک یکسان کردند، حالا وظیفه آنان است که در بازسازی افغانستان نقش فعال داشته باشند.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا هم در این مراسم از کشورهای جهان خواست که با بخش خصوصی کشور همکاری نمایند.

حنفی در این مراسم گفت: از بخش خصوصی کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه انتظار داریم که با هماهنگی بخش های خصوصی ما در پروژه‌های بزرگ ملی و اکتشافی در استخراج معادن و سایر پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.