جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید  اعلام کرد آموزش خلبانان اوکراینی بر روی جت های جنگنده های اف ۱۶پس از انتقال این هواپیما به این کشور انجام خواهد شد.

کاخ سفید: آموزش خلبانان اوکراینی پس از انتقال جنگنده های اف ۱۶ به اوکراین انجام خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در نشیتی خبری افزود: در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نامه‌ای به همتایان اروپایی خود در دانمارک و هلند درباره تایید رسمی انتقال جنگنده های اف ۱۶ از طریق کشورهای ثالث به اوکراین در میان جنگ جاری با روسیه ارسال کرد.

مشاور امنیت عملی ملی دولت جو بایدن اضافه کرد: آموزش پس از انتقال دنبال خواهد شد. ما با کنگره و با متحدان خود برای تحقق این انتقال کار می کنیم. ما در این هفته بر آن تاکید کردیم.

هفته گذشته، یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد که اولین گروه شش نفره از خلبانان اوکراینی تا تابستان سال ۲۰۲۴, آموزش خود بر روی جنگنده F-۱۶ را تکمیل نخواهند کرد زیرا آنها باید چهار ماه کلاس های آموزش انگلیسی بگذرانند تا اصطلاحات فنی را بیاموزند.

طبق گزارش‌ها، خلبانان اوکراینی آموزش بر روی جنگنده‌های F-۱۶ را تنها در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز خواهند کرد و آماده‌سازی این آموزش شش ماه طول خواهد کشید، در حالی که گروه دوم خلبان‌های اوکراینی در اواخر سال ۲۰۲۴ این آموزش را آغاز خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.