نتایج تازه ترین نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که ۸۸ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به زندگی آنان آسیب می‌رساند.

۸۸ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی کابینه نتانیاهو را برای اسراییل خطرناک می دانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، براساس این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه در روزنامه معاریو چاپ سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو بدون تغییر نسبت به نظرسنجی هفته گذشته این روزنامه، در صورت برگزاری انتخابات ۲۸ کرسی پارلمان را بدست خواهد آورد، درحالی که حزب "اردوگاه ملی" به ریاست بنی گانتس وزیر جنگ اسبق و از رهبران مخالف کنونی دولت نتانیاهو با دو کرسی افزایش، ۳۱ کرسی کسب خواهد کرد.

براساس این نظرسنجی، حزب یش عتید (آینده‌ای هست) به رهبری "یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین، کرسی‌های خود را از دست داده و شمار آن در نظرسنجی هفته گذشته از ۱۶ به ۱۵ کرسی رسیده، درحالی که شمار کرسی‌های حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی که از احزاب حریدی به شمار می رود افزایش یافته و از ۹ به ۱۰ کرسی رسیده است.

احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای یهودی آگودات اسرائیل و دگل تورات به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» در این نظرسنجی هفت کرسی به دست آوردند.

فهرست «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی کنونی کابینه نتانیاهو نیز از ۶ کرسی در نظرسنجی هفته گذشته به ۵ کرسی کاهش یافته درحالی که حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی از ۴ به ۵ کرسی افزایش یافته است.

حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی از ۶ به ۵ کرسی، و ائتلاف جنبش عربی تغییر و فهرست مشترک هر یک ۵ کرسی به دست آوردند و شمار کرسی‌های حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» نیز از ۵ به ۴ کرسی کاهش یافته استه و حزب تجمع و عمل نیز نتوانستند درصد مورد نظر برای ورود به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آورند.

با احتساب شمار کرسی‌های به دست آمده در این نظرسنجی، از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست رژیم صهیونیستی، احزاب مخالف ۶۵ کرسی، احزاب عربی ۱۰ و احزاب ائتلاف کنونی دولت تندرو نتانیاهو نیز ۴۵ کرسی به دست خواهند آورد.

در سرزمین‌های اشغالی حزبی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب می‌شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۶۱ کرسی را به دست آورد، با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات کنست، احزاب مخالف کابینه کنونی نتانیاهو موفق خواهند شد، تشکیل کابینه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.