رئیس هیئت نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی با اشاره به اینکه پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ۴۳ نقطه برگزار شد،گفت: منتخبین در نهایت ۲ نفر را انتخاب و به رئیس جمهوری معرفی می‌کنند تا رئیس سازمان نظام روانشناسی منصوب شود.

 روز سرنوشت‌ساز برای ریاست نظام روانشناسی/ تکلیف با نظر رئیس‌جمهور مشخص می‌شود

عباس مسجدی روز شنبه اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری سالم انتخابات با تعامل سازنده بهره گرفتیم.

وی افزود: بر اساس گزارش رئیس هیئت اجرایی، میزان آرای ماخوذه در این دوره از انتخابات نسبت به چهار دوره گذشته، صد درصد افزایش دارد و تا الان که بیش از ۱۵ ساعت از اتمام فرآیند انتخابات می‌گذرد، هیچ شکایتی نداشتیم. افراد بسیار زیادی و با سلایق مختلف در پای صندوق رای حضور یافتند.
رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی از تدوین استوارنامه‌ و سوگندنامه‌ خبر داد و گفت: اعضای منتخب افراد باید متعهد شوند تا چهار سال به مردم خدمت کنند. همچنین استوارنامه‌ای تهیه شده که به منتخبین تقدیم می‌شود.
مسجدی تصریح کرد: با پیشنهاد هیئت اجرایی و تصویب هیات نظارت، در این دوره علاوه بر افرادی که اکثریت آراء راکسب کردند، افراد علی‌البدل نیز تعیین می‌شوند تا سازمان با خلاء عضو در این مناصب مواجه نباشد. شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شش نفر عضو روانشناس، پنج عضو مشاور و سه نفر هیات بازرسان دارد.
وی در خصوص چرایی ورود اطلاعات سپاه به برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی اظهار داشت: هیچوقت مرزبندی در دولت و نظام حاکمیت نداریم که هرکجا به نفع ما بود از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و هرجا به نفع نبود، حذف کنیم. اگر فردی بخواهد به عنوان رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از رئیس جمهوری حکم بگیرد، باید صلاحیت لازم را داشته باشد و استعلام شود. شاید برخی نسبت به خودشان مضنون هستند که این تبلیغات منفی را راه انداخته‌اند. ما تمام ظرفیت‌ها را برای امانت داری و سلامت انتخابات بسیج کردیم. در این میان نیز فقط از اطلاعات سپاه استعلام گرفته نشد بلکه از سایر دستگاه‌ها همچون دادگستری وغیره نیز استعلام گرفته شد.
رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی با رد شائبه ورود اطلاعات سپاه به انتخابات نظام روانشناسی به منظور رد یا تایید نتایج انتخابات، توضیح داد: کمتر از نیم درصد رد صلاحیت داشتیم که این رد صلاحیت‌ها مربوط به اطلاعات سپاه نبوده است؛ برای مثال افراد رد صلاحیت شده سابقه یا مدارک درستی نداشتند.
حسین سلیمی، رئیس هیات اجرایی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز گفت: تعداد کل آرای اخذ شده ۴۱۸۳ رای بوده است.
وی اسامی شش عضو روانشناس منتخب شورای مرکزی را اعلام و عنوان کرد: شورای مرکزی شامل شش روانشناس و پنج مشاور است. روانشناسان منتخب شامل علی فتحی آشتیانی با ۱۸۴۰ رای، حسین زارع با ۱۳۷۹ رای، عبدالله معتمدی با ۱۳۵۷ رای، علی اصغر نژاد فریب با ۱۳۵۰ رای و مریم بختیاریی با ۱۲۴۴ رای هستند.
سلیمی ادامه داد: اعضای منتخب مشاور برای شورای مرکزی کیومرث فرح بخش با ۱۸۴۰ رای، معصومه اسماعیلی با ۱۴۸۹ رای، یاسر مدنی با ۱۳۶۵ رای، محمد سید حسن تهرانی با ۱۳۳۸ رای و فاطمه جواد زاده شهشهانی با ۱۲۵۵ رای هستند که اکثریت آراء به دست آوردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.