سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد از بهبود وضعیت جسمانی ارس خبر داد.

وضعیت ارس پلنگ باغ وحش مشهد رو به بهبود است

به گزارش قدس خراسان، ایمان محمدی آبیز اظهار کرد: از روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ شرایط جسمانی ارس، پلنگ ۱۰ ساله باغ وحش مشهد ناپایدار شد و به محض اطلاع از اوضاع جسمانی ارس، تیم درمان تشکیل شده و همچنان، تلاش‌ها برای بهبود حال ارس ادامه دارد.  

سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد افزود: از همان ابتدا، هر هفته نمونه‌برداری انجام شد که تا الان سه بار نمونه‌برداری انجام دادیم و در نمونه‌برداری اخیری که انجام شد وضعیت ارس خیلی بهتر شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روند بهبود ارس کاملا مشهود است و روز به روز وضعیت جسمانی‌اش بهتر می‌شود، خوب غذا می‌خورد و مجدد وزن‌گیری شروع شده است.

محمدی آبیز یادآور شد: بیماری ارس، غیرقابل برگشت و پیش‌رونده است و تلاش ما بر این است که این حیوان، ادامه حیات بهتر و راحت‌تری داشته باشد.

سرپرست تیم درمان پلنگ باغ وحش مشهد بیان کرد: روند درمان زیر نظر متخصصان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد و امیدواریم که شرایط ارس روز به روز بهتر شود. 

وی در باره بیماری ارس گفته است: بنا بر نتایج آزمایشهای تخصصی، ارس درگیر بیماری‌های مختلف کلیوی، کبدی و عفونت شدید است و بیماری اصلی ارس که ابتلای شدید به دیستمپر سگ‌سانان یا ( CDV) است، پیش‌رونده و غیرقابل برگشت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.