کسب ۱۰۵ امتیاز از پنچ وزن نخست پیکارهای کشتی فرنگی جوانان جهان تیم ایران را در آستانه قهرمانی قرار داده است.

کشتی فرنگی جوانان جهان؛ ایران در یک قدمی قهرمانی

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات رده‌بندی و فینال کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در پنج وزن نخست شامگاه روز گذشته برگزار و تیم ایران موفق به کسب سه طلا، یک نقره و یک عنوان پنجم شد. قدرت‌نمایی بچه‌ یوزهای ایرانی در اردن موجب شد آنان در پنج وزن نخست ۱۰۵ امتیاز تیمی کسب کرده و با اختلاف ۵۵ امتیازی نسبت به قرقیزستان در جایگاه نخست قرار گیرند. البته این تمام داستان افتخارآفرینی جوانان ایران در اردن نیست بلکه شاگردان حمید باوفا در پنج وزن دوم نیز شانس کسب یک مدال طلا و چهار مدال برنز را دارد.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست احمدرضا محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید. همچنین در این رقابت‌ها علی احمدی‌وفا در جایگاه پنجم قرار گرفت و ۱۰ امتیاز تیمی را کسب کرد. در پیکارهای پنج وزن دوم نیز یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافته و برای نشان طلا به میدان خواهد رفت و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم و اهورا بویری دروزن ۶۷ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند.

محمدمهدی میری در وزن ۷۲ کیلوگرم و امیررضا اکبری در وزن ۹۷ کیلوگرم در گروه بازنده‌ها حضور دارند.

کشتی فرنگی جوانان جهان؛ بنوسید شانس اول، بخوانید قهرمان

نتایج پنج وزن دوم موجب شده تا ایران در ۱۰ وزن این دوره از رقابت شانس کسب هشت مدال را داشته باشد. البته این پیش‌فرض زمانی می‌تواند تحقق پیدا کند که فرنگی‌کاران جوان بتوانند در رقابت‌های شانس مجدد و رده‌بندی بر حریفان خود غلبه کنند. بچه‌یوزهای ایرانی در صورت شکست حریفان و کسب یک مدال طلا و چهار برنز می‌توانند در رقابت‌های روز دوم نیز ۸۵ امتیاز تیمی را کسب کنند و با ۱۹۰ امتیاز مقتدرانه به عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها برسند.

اما در صورت باخت تمام نمایندگان ایران در رقابت‌های شانس مجدد، رده‌بندی و فینال فرنگی‌کاران حداقل ۵۵ امتیاز کسب خواهند کرد که مجموع امتیازات تیمی ایران را به عدد ۱۶۰ خواهد رساند و قهرمانی ایران را در رقابت‌های جوانان جهان تثبیت خواهد شد زیرا قرقیزستان، قزاقستان و گرجستان سه کشوری که در جدول رده‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند فاصله امتیازی زیادی با ایران دارند و شمار مدعیان رسیدن به سکوی مدالی آنان در برابر ایران کمتر است.

در جدول رده‌بندی قرقیزستان ۶۰ امتیاز، قزاقستان ۴۲ و گرجستان ۳۹ امتیاز از پنج وزن نخست کسب کرده‌اند. تیم کشتی فرنگی جوانان آمریکا ۳۴ امتیاز و هند نیز ۳۳ امتیاز تیمی کسب کرده است.

کشتی فرنگی جوانان جهان؛ بنوسید شانس اول، بخوانید قهرمان

هر چند که برخی از این کشورها در روی کاغذ ممکن است شانسی برای رسیدن به سکوی قهرمانی داشته باشند اما با توجه به نتایج تیمی و انفرادی قهرمانی ایران تقریبا قطعی است و سلطه ایران بر کشتی جهان در حال تکمیل شدن است. چندی پیش تیم نوجوانان در ۲ رشته آزاد و فرنگی قهرمان جهان شد و تیم کشتی آزاد جوانان ایران نیز با کسب ۱۶۵ امتیاز جشن قهرمانی خود را در کشور اردن برگزار کرد. قهرمانی تیم‌های پایه و قدرت‌نمایی دلاوران کشتی در اوزان مختلف این امید را ایجاد کرده که تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز بتوانند در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بعد از سال‌ها به عنوان نخست دست پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.