در ایامی که روزانه حدود یکصد هزار گذرنامه زیارتی توسط مراکز پستی توزیع می‌شود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت توزیع گذرنامه زائران اربعین به صورت سرزده بازدید و ضمن ارزیابی از فرایند در دست اقدام، دستوراتی را برای تسریع در امر توزیع و رسیدگی به مشکلات مردم صادر کرد.

بازدید سرزده وزیر ارتباطات از وضعیت توزیع گذرنامه‌های زیارتی در مناطق پستی 

به گزارش قدس انلاین از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» روز یکشنبه به همراه محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران برای بررسی روند ارسال گذرنامه‌های زیارتی و فرآیند پستی در این حوزه به صورت سرزده از منطقه ۱۴ پستی، منطقه پستی جنوب غرب تهران و مرکز تجزیه و مبادله شرکت پست بازدید کرد.

وی در این بازدید ابتدا از باجه‌های پستی و معطله منطقه ۱۴ پستی بازدید کرد و در گفت وگو با مردم از نزدیک در جریان فرآیند ارائه خدمت به مردم قرار گرفت.

زارع پور در این بازدید در مواجه با مشکلی که باعث معطلی مردم شده بود، درباره گذرنامه های صادر شده مردم از مدیرعامل شرکت ملی پست خواست با هماهنگی با مسوولین گذرنامه این مشکل به سرعت حل شود.

وی در بازدید از باجه معطله منطقه ۱۴ پستی به برخی مشکلات مردم برای دریافت گذرنامه‌های خود رسیدگی و دستورات لازم را در این حوزه ابلاغ کرد.

زارع پور همچنین در تماس تلفنی با تعدادی از دریافت کنندگان گذرنامه، میزان رضایتمندی مردم از وضعیت ارسال و دریافت گذرنامه ها توسط پست را جویا شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به مرکز تجزیه و مبادله شرکت ملی پست رفت و از نزدیک در جریان چگونگی تقسیم و ارسال گذرنامه های صادر شده برای مراکز پستی قرار گرفت.

وی در پایان این بازدید به منطقه پستی جنوب غرب تهران رفت و با حضور در باجه گذرنامه این منطقه در جمع متقاضیان دریافت گذرنامه های زیارتی حاضر شد و با مردم گفت و گو کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بازدید با اشاره به تاخیرهای ارسال گذرنامه‌ها به پست، از مردم خواست بین ۴ تا ۵ روز بعد از صادر شدن گذرنامه ها منتظر دریافت گذرنامه های خود باشند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات، از دستگاه های مختلف خواست نسبت به الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی برای ارائه خدمت به مردم اقدام کنند.

زارع‌پور با اشاره به سرمایه‌گذاری زیادی که دولت برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و الکترونیکی کردن خدمات انجام داده، افزود: مردم نباید بابت استعلامات هزینه ای پرداخت کنند چرا که دولت این هزینه ها را از بیت المال انجام داده و اگر هم نیاز به پرداخت هزینه‌ای باشد باید در مراجع تصمیم‌گیر در این حوزه به تصویب برسد.

بنابه این گزارش، در بررسی های میدانی وزیر ارتباطات از وضعیت توزیع گذرنامه‌های اربعین مشخص شد که بخش زیادی از گذرنامه‌های صادر شده در مدت زمان مشخص شده و به صورت موفق به دست مردم می‌رسد و مشکلات موجود هم با هماهنگی شرکت ملی پست و همراهی پلیس گذرنامه قابل حل است تا هموطنان بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن گذرنامه های خود را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.